Top 10 calități personale pentru un CV bun
21-12-2023 12371
Timp de citire: 3 min.

Top 10 calități personale pentru un CV bun

Oamenii lucrează cu oameni, iar în unele situații, calitățile personale sunt mai importante decât oricare alte calități profesionale. Ți-am povestit deja despre top competențe, pe care să le treci în CV, dacă vrei să obții un job bun în 2024.

În descrierea personală a unui CV bun, se evidențiază cu claritate cele zece calități personale esențiale, punând în valoare abilități precum comunicare eficientă, spirit proactiv și capacitatea de leadership. În continuare o să-ți povestim despre cele mai importante calități personale pentru CV.

1. Ambiția și determinarea 

Nimeni și nicăieri nu te învață să fii ambițios/ambițioasă, dar este una dintre cele mai apreciate calități personale. Nivelul tău de ambiție îi demonstrează angajatorului că vei depune mult efort pentru a învăța și a crește constant. Totodată, această trăsătură o să te ajute să rămâi motivat/ă pe parcursul carierei tale. 

2. Comunicare

Comunicarea ocupă poziția de frunte în rândul celor mai importante calități CV. Este important să demonstrezi că poți comunica bine verbal, non-verbal și în scris. Atunci când un angajator regăsește această competență în șirul de calități personale ale angajatului, poate înțelege că are un coechipier competent, cu o imagine bună și care va contribui la dezvoltarea companiei. De asemenea, comunicarea este esențială în lucrul în echipă, când trebuie să stabilești sarcini și să oferi feedback.

3. Dorința de a învăța

Angajatorii apreciază angajații care își doresc mereu să învețe și să devină mai buni. Dorința de a învăța merge mână-n mână cu ambiția. Datorită acestei combinații de calități personale, angajatorul va înțelege că ești un angajat dedicat, ceea ce va aduce doar beneficii pentru cariera ta.

4. Flexibilitate

Capacitatea de te adapta circumstanțelor este și mai importantă în perioade de criză globale, cum a fost pandemia de Covid-19, dar și atunci când sunt crize interne în companie. În asemenea momente, se evidențiază angajații, pe care directorii se pot baza. Totodată, dacă ești flexibil/ă la job, reușești să lucrezi mai bine în echipă, să negociezi, să gestionezi problemele care apar și să-ți dezvolți abilități de leadership.

5. Sinceritatea

Sinceritatea nu este importantă doar la job, ci în majoritatea relațiilor umane. În carieră, această calitate se manifestă încă de la crearea CV-ului, când completezi toate spațiile doar cu informații veridice. De asemenea, atunci când îți recunoști sincer eșecurile, ai mai multe șanse să fii iertat/ă și înțeles/înțeleasă de colegi și top management.

6. Încrederea în sine

A fi sigur/ă în ceea ce faci, spui și crezi este una dintre cele mai căutate calități de angajatori. HR Managerii vor să angajeze în companii, angajați care au încredere în abilitățile lor și știu ce își doresc. Angajații încrezători în forțele proprii sunt mai carismatici, dedicați și motivați de ideea că fac un lucru important, iar contribuția lor contează. Apropo, încă de la etapa interviului de angajare, specialistul în recrutare va înțelege câtă încredere ai în tine. Citește aici cum să fii mai pregătit pentru interviul de angajare.

7. Gândire critică

Limita dintre încredere în sine și neacceptarea greșelilor, poate fi destul de îngustă. În această situație, gândirea critică este soluția. Astfel, este esențială abilitatea de a colecta informații, de a adresa întrebări, de a căuta soluții și de a analiza fără influența emoțiilor sau a presupunerilor.

8. Atitudinea pozitivă 

Circa 8 ore petreci zilnic la locul de muncă, cu aceiași oameni. În aceste condiții, colegii binevoitori și pozitivi sunt cheia unui mediu de lucru sănătos. O atitudine pozitivă la job înseamnă capacitatea de a depăși eșecurile, fără prea mult dramatism, dar și cu câteva glume, câteodată.

9. Responsabilitatea

Responsabilitatea este calitatea personală care te face să respecți deadline-urile, să-ți faci munca cu dedicație și uneori, te oprește din procrastinare. Această calitate o să te ajute să lucrezi bine în echipă, să obții proiecte importante, pe care să le gestionezi și să fii un angajat valoros/o angajată valoroasă pentru echipă.

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

10. Creativitatea

Contrar aparențelor, creativitatea nu este importantă doar în domeniile artistice. Această calitate contribuie la formarea unor noi moduri de gândire și de abordare a soluțiilor din diferite perspective. Indiferent de postul pentru care aplici sau unde deja lucrezi, capacitatea de a genera soluții creative va fi extrem de apreciată.

Partea bună este că multe dintre aceste calități personale pot să fie dezvoltate, dacă încă nu le deții. Urmărește mai multe recomandări și sfaturi utile pentru cariera ta pe delucru.md

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?