De ce este bine să indici salariul în anunțul de angajare?
18-12-2023 418

De ce este bine să indici salariul în anunțul de angajare?

Foarte multe companii încă evită să indice salariul în anunțul de angajare, crezând că este un subiect tabu. Unii angajatori consideră că publicarea salariului poate slăbi abilitățile de negociere sau poate oferi concurenților o privire gratuită asupra ratelor de salariu din compania lor. În realitate, această practică ar putea aduce mai multe beneficii pentru conducător, care pot depăși cu mult dezavantajele. În acest articol îți explicăm care sunt ele.

Anunțurile de angajare în care este indicat salariul sunt mai atractive

Nu este un secret că ofertele de muncă în care este indicată leafa se bucură de cea mai mare popularitate în rândul viitorilor angajați. Pentru majoritatea solicitanților de locuri de muncă, informațiile despre salariu sunt cele mai importante. Dezvăluirea salariului încă din anunțul de angajare îi ajută pe candidați să decidă dacă vor să aplice sau nu pentru postul propus. În dependență de informația despre câștiguri, viitorul angajat își face o opinie despre companie și despre sarcinile pe care urmează să le îndeplinească. 

Prin neindicarea salariului, candidatul poate crede că acesta este atât de mic încât compania preferă să nu ofere această informație sau că angajatorul nu este încă decis cu privire la remunerare. Unii angajatori consideră că prin specificarea lefei ar putea descuraja candidații să aplice la poziția anunțată la concurs. În realitate nu este însă așa, ba din contra. Angajatorii ar fi bine să știe că indicarea salariului ar putea atrage un număr mai mare de candidați pentru postul propus.

Prin specificarea salariului, companiile câștigă încrederea candidaților

Prezentarea sumelor pe care angajatorii sunt gata să le plătească contribuie și la creșterea încrederii față de companie. Spre exemplu, dacă un angajat are de ales între două posturi de muncă identice, îl va selecta pe cel care are salariul indicat, chiar dacă ar fi vorba despre o companie nouă pe piață. Odată ce candidatul cunoaște suma cu care va fi remunerat, se va atârnă cu mai mare responsabilitate și interes față de interviul de angajare și față de companie, în general. 

Lipsa mențiunii salariului în oferta de muncă descurajează de obicei candidații să trimită CV-ul. O companie care ignoră aspectele financiare din anunțul de angajare își pierde credibilitatea. Indicarea salariului previne și o eventuală dezamăgire pentru candidat, fără a trece însă prin procesele de angajare și a pierde timp. Totodată, previne și dezamăgirea angajatorului care ar putea pierde un candidat selectat din cauza neînțelegerilor salariale. 

Indicarea salariului în oferta de muncă este o dovadă de transparență

Ce angajat nu și-ar dori să lucreze într-o companie transparentă și deschisă? Cu siguranță că toți. Transparența ofertei de muncă aduce un plus de valoare companiei și contribuie la crearea și menținerea unei imagini bune pe piața muncii. Anunțurile de angajare care ascund informații importante, redactate evaziv, dăunează companiei. Cu cât un angajator este mai transparent, cu atât este mai apreciat de salariați, deoarece secretizarea informațiilor dăunează mediului de lucru şi afectează performanţa unui colectiv. Potrivit mai multor studii, companiile care oferă „salarii la vedere” au angajaţi mai fericiţi şi mai motivaţi. Aşa că poate şefii ar trebui să renunţe la vechiul slogan cu „salariul e confidenţial”, pentru că este dăunător.

Totodată, transparența ofertei poate crește numărul de CV-uri pentru postul propus. Acest aspect este în avantajul angajatorului, deoarece îi oferă posibilitatea să selecteze specialistul de care are nevoie dintr-un număr mai mare de candidați. Afișarea salariului este un mod de a arăta că angajatorii sunt deschiși și sinceri cu candidați și că prețuiesc transparența. 

Prin prezentarea salariului, procesul de selecție al aplicanților decurge mai rapid

Indicarea salariului va face din start diferența dintre calitate și cantitate. Angajații nemulțumiți de ofertă, nici nu vor aplica la postul vacant, deoarece vor ști de la bun început că așteptările lor salariale nu corespund cu cele ale companiei. La interviul de angajare vor participa doar candidații care sunt de acord cu prevederile și condițiile pe care le presupune oferta. Din acest considerent, procesul de selecție a candidaților va fi mult mai ușor.

Afișarea salariului poate ajuta la atragerea candidaților potriviți și la economisirea timpului și efortului necesar pentru a găsi un specialist potrivit. Totodată, „salariile la vedere„ pot economisi și bugetele alocate pentru procesul de recrutare și pot preveni ca viitorii angajați să se răzgândească și să-și retragă candidatura în timpul desfășurării concursului de angajare.

Salariile afișate pot influența percepția candidaților despre companie

În timp ce încă mulți angajatori consideră că afișarea lefurilor poate fi o vulnerabilitate în negocierea salarială, candidații sunt de părere că această practică sporește angajamentul în rândul unei echipe de muncă. În dependență de salariul afișat în anunțul de angajare, candidații își vor forma o opinie despre companie. 

Dacă oferta financiară indicată este mai mică decât media pieței, candidații pot considera că angajatorul nu-și respectă salariații și că nu le oferă lefuri competitive. În schimb, dacă salariul afișat este mai mare decât media pieței, aplicanții vor crede că angajatorul știe să aprecieze munca personalului și că este preocupat de bunăstarea angajaților săi. Indicarea lefurilor în anunțul de angajare conduce la o îmbunătățire a reputației companiei, putând astfel crește interesul candidaților pentru angajare.  

Afișarea salariului poate influența negocierea acestuia în timpul recrutării

Prin prezentarea ofertei financiare, angajatorul le arată candidaților că înțelege importanța salariului și că este dispus să discute despre aceasta în mod deschis și transparent. Dacă ești angajator, este indicat să știi că mărimea salariului influențează procesul de negociere a acestuia. Dacă salariul afișat în anunțul de angajare este competitiv, atunci candidații vor evita să negocieze leafa în timpul procesului de recrutare. Dar dacă salariul va fi mai mic decât media pieței, candidații, cel mai probabil, vor fi înclinați să solicite o majorare a acestuia. De aceea este important ca din start să indici în anunțul de angajare un salariu competitiv, reieșind din specificul muncii și a îndatoririlor salariatului. Ar fi bine să existe o coerență între salariile oferite pentru aceleași poziții. 

În timpul interviului de angajare, trebuie să te asiguri că atunci când există diferențe semnificative între salariul pe care-l oferi și cel de pe piața muncii, este important să ai o justificare solidă pentru aceasta și să o explici candidaților în mod clar și transparent.

Prin indicarea salariilor, fiecare viitor angajat va ști ce are de făcut pentru a câștiga mai mult

Afișarea salariilor în anunțurile de angajare reprezintă un adevărat stimulent pentru viitorii angajați, deoarece aceștia vor ști că pot câștiga mai mult, dacă depun efort și interes. Acest aspect influențează procesul de lucru din cadrul companiei, contribuind la creșterea competitivității și reușitei angajaților. Candidații își doresc să lucreze în companii în care „lefurile sunt la vedere” pentru a se convinge că principiile de majorare a salariului și de creștere în carieră corespund cu aspirațiile lor financiare și temporale. 

De la teorie la practică

Afișarea salariului în anunțul de angajare este foarte importantă pentru un angajator, deoarece poate influența atât numărul de aplicanți, cât și calitatea acestora. Dacă angajatorul își dorește salariați mai competenți și mai deschiși să facă față provocărilor la locul de muncă este încurajat să specifice în anunțul de angajare suma pe care este dispus să o achite pentru postul vacant. Acest lucru îi va oferi posibilitatea să-și suplinească mai repede locurile vacante.

Atunci când o companie scrie un anunț de angajare, trebuie să țină cont că informația prezentată trebuie să fie cât mai clară și transparentă, astfel încât să nu creeze neclarități și confuzii. Dacă vrei să te asiguri că ai o rată mare de aplicanți la posturile tale, este bine să ții cont și de greșelile pe care le poți evita:

Nu uita să menționezi și alte beneficii și avantaje oferite de companie în anunțul de angajare, nu doar pe cele salariale

Foarte mulți candidați sunt interesați nu doar de leafă, dar și ce avantaje le oferă un post de muncă. Cu cât avantajele sunt explicate mai clar, cu atât numărul aplicanților va fi mai mare. 

Indică informații despre job clare, fără a lăsa loc de interpretări

Descrie cerințele de angajare într-un mod accesibil, detaliat și pe înțelesul candidaților. Utilizează termeni simpli și cât mai expliciți, pentru ca anunțul să fie consecvent.

Evită prejudecățile de gen

Orice tentativă de discriminare va fi taxată dur de candidați. Nici unei persoane nu-i place să lucreze într-un mediu plin de stereotipuri și inegalități.

Respectă regulile gramaticale

Greșelile gramaticale vor face ca anunțul de muncă să fie greu de citit și de înțeles. Totodată, nerespectarea regulilor gramaticale va afecta imaginea companiei, iar candidații o vor percepe care pe o instituție cu standarde scăzute.

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Evită așteptările nerezonabile de la un candidat

Nu este indicat ca anunțul de angajare să conțină așteptări ireale de la un candidat. În acest caz, procesul de recrutare va fi anevoios. S-ar putea să pierzi mult timp în identificarea unui candidat potrivit.

Sperăm că informațiile prezentate în acest articol te vor convinge să afișezi salariul în anunțul de angajare și te vor determina să ții cont de sugestiile noastre atunci când vei descrie un post vacant. Afișarea lefei nu înseamnă însă că nu mai există nicio negociere posibilă. Îți sugerăm să fii deschis la discuții pentru a cunoaște așteptările și necesitățile candidaților, pentru a forma o echipă cât mai unită și consolidată. 

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?