Anunțul de angajare – modele și sfaturi ca să scrii un anunț reușit
03-07-2023 24736

Anunțul de angajare – modele și sfaturi ca să scrii un anunț reușit

Să găsești angajați buni nu este un proces ușor sau rapid. Ai nevoie de o strategie, de promovare și de un set complet de beneficii. „La început a fost cuvântul” și în procesul de recrutare și anume - prin anunțul de angajare.Descrierea jobului sau anunțul de angajare este prima interacțiune a candidatului cu tine și compania ta. Deci, trebuie să scrii anunțuri de angajare atractive, care să evidențieze toate beneficiile oferite și să-i ofere candidatului o perspectivă. Dacă te întrebi cum arată un anunț angajare model, care să-ți aducă mulți candidați calificați, vei găsi răspunsul mai jos. Am selectat sfaturi de la experții HR de top, despre cum să scrii un anunț de angajare bun. Citește în continuare recomandările. 

Pentru început: cât de importantă este descrierea postului de lucru?

Într-un sondaj realizat de indeed.com, pentru 52% dintre respondenți, descriere jobului influențează decizia de a aplica sau nu pentru o poziție. Ei cred că un anunț de angajare convingător trebuie să fie: scris gramatical, detaliat și ușor de citit de pe telefon.

Din unele anunțuri de angajare publicate pe delucru.md, observăm că nu se valorifică beneficiile oferite și se accentuează responsabilitățile. Astfel, este o oportunitate pentru tine să te evidențiezi față de concurenți și să scrii un anunț de angajare bun. 

Anunțurile cu locuri de muncă pot fi mult mai mult decât o listă de cerințe. Pot să te ajute să-ți consolidezi brandul de angajator și să convingi profesioniștii de pe piață să lucreze cu tine. Deci, de ce să nu folosești strategic acest instrument pentru a atrage și a loializa candidați calificați? 

Cum să scrii un anunț de angajare bun?

Alege un titlu simplu și clar

Căutarea joburilor pe platforme de recrutare, precum delucru.md, începe de la titlu. Deci, este foarte important să optezi pentru un titlu scurt și simplu. O denumire bună a poziției trebuie să fie exactă, clară, uzuală, nediscriminatorie și să reflecte esența jobului. De exemplu, în loc să cauți „femeie de serviciu”, optează pentru varianta „personal de curățenie”. 

Încearcă să scrii titlul cât mai nișat posibil, ca anunțul de angajare să ajungă doar la candidații relevanți poziției. De asemenea, evită să folosești un limbaj, care poate genera confuzii („nivel de experiență I” în loc de „entry level” sau ”„junior”). 

Scrie pe scurt

Ce este prea mult, strică. Acest principiu este valabil și pentru anunțurile de angajare. Potrivit experților de la Linkedin, descrierile cu mai puțin de 150 de cuvinte obțin cu 18% mai multe aplicări. Mai ales că, majoritatea candidaților văd anunțul tău de pe telefon, deci este nevoie de texte mai scurte. 

În descriere, povestește succint despre companie, despre valori, misiune și viziune. Aceste informații îl vor ajuta pe candidat să înțeleagă ce impact va avea munca sa asupra companiei. Pentru 72% dintre specialiști, cunoașterea informațiilor despre cultura organizațională sunt importante înainte să candideze pentru o funcție. 

Totuși nu te avânta în prea multe detalii, scrie doar informațiile esențiale, care o să-i capteze atenția. Pentru a afla mai multe despre companie, actualizează constant paginile web și îndeamnă candidații să le acceseze. 

Enumeră responsabilitățile de bază

Lista de responsabilități trebuie să fie concisă. Menționează cui i se va subordona angajatul, cu cine va colabora și unde se încadrează rolul său în structura companiei. De asemenea, include detalii despre rutina zilnică și evidențiază sarcinile, care sunt specifice organizației voastre. Dacă aveți în fiecare zi ședințe de planificare și o dată pe lună ședință de raportare, atunci scrie despre asta.

Totodată, candidații trebuie să cunoască cum vor fi măsurate rezultatele muncii lor. De exemplu, dacă de la viitorul angajat se așteaptă să optimizeze procesele de lucru cu 10%, adaugă detaliul în anunț. Astfel, candidatul va înțelege cât este de potrivit funcției. Regula de aur pentru această etapă este să nu transformi descrierea jobului într-un to-do list

Detaliază calificările necesare

Atunci când menționezi ce skills-uri sunt necesare, candidații înțeleg dacă au aceste abilități și dacă se vor descurca la job. Enumeră aptitudinile solicitate prin bullet points, ca să fie mai vizibile pentru cititori. 

Divizează lista de abilități în hard și soft skills. Poți indica ce aptitudini tehnice sunt importante, experiența de lucru și studiile solicitate. La secțiunea soft skills detaliază abilități de comunicare, capacități de rezolvare a problemelor, flexibilitate și altele relevante. Sugestia noastră este să incluzi calificările prioritare și să menționezi că sunteți deschiși să oferiți traininguri și cursuri de perfecționare.

Indică salariul și beneficiile

„Mediul de lucru prietenos” este un aspect necesar, dar nu înlocuiește detaliile despre remunerare. Salariul este unul dintre cei mai importanți factori în alegerea locului de muncă și este esențial să se regăsească în anunțul de angajare. Dacă eziți să oferi o cifră exactă, menționează un interval salarial. Evită să spui că „salariul va fi stabilit în urma interviului” pentru că dai dovadă de netrasparență. Or, în acest caz, comunică-i candidatului care sunt criteriile de stabilire a salariului.

Beneficiile oferite, de asemenea, au un rol decisiv în alegerea viitorului angajator. Majoritatea candidaților consideră această parte ca fiind cea mai importantă. Cele mai apreciate avantaje de la job sunt: program flexibil de muncă, asigurare medicală, gustări proaspete la birou, program de suport psihologic, rambursarea taxelor de școlarizare, zile suplimentare de concediu și teambuildings. Când prezinți lista reală de beneficii, pe care ți-ai asumat să le oferi angajaților, inspiri încredere și siguranță.

Menționează programul de lucru

Pentru unii angajați, oportunitatea de a lucra remote este mai importantă decât un salariu mare, se arată într-un sondaj realizat de Remote.co. Totodată, 63% dintre numărul angajaților chestionați au declarat că mai degrabă își caută alt job decât să lucreze zilnic, full time la birou. Deci, programul de lucru contează mai mult decât crezi. Indică exact orarul de muncă. Dacă specificul jobului permite angajaților să lucreze uneori de acasă, fii deschis pentru această posibilitate. În caz că jobul necesită prezență deplină la locul de muncă, identifică o modalitate să oferi alte beneficii. Astfel, demonstrezi că-ți pasă de bunăstarea angajaților și de echilibrul lor dintre viața profesională și personală.

Oferă instrucțiuni

Menționează în anunț unde poate candidatul să-și trimită CV-ul. De asemenea, oferă alte detalii dacă sunt necesare: subiectul emailului, necesitatea de a trimite o scrisoare de intenție , de recomandare sau dacă CV-ul trebuie să aibă un format special.

Bonus:

  1. Folosește subtitluri atractive. În loc de „abilități necesare” poți spune „tu ești bun/ă la…”
  2. Fii creativ/ă.
  3. Personalizează mesajele. Vorbește la persoana „tu”. 
  4. Folosește doar cuvinte, pe care obișnuiești să le folosești zi de zi.
  5. Evită comunicarea foarte formală.
  6. În loc să te adresezi unui „candidat ideal” convinge persoana, care citește că trebuie să aplice pentru această poziție. 
  7. Fii onest/ă.
  8. Scrie corect gramatical.
  9. Fii incluziv/ă și nu discrimina.

Câteva exemple bune de anunț de angajare


Model 1: Anunț de angajare pentru un loc de muncă fără experiență necesară

Titlu: Angajăm Expeditor

Cu peste 20 de ani de experiență, DeAcasă rămâne a fi locul preferat al moldovenilor, unde pot savura gustul autentic al alimentelor. Online sau din magazin, clienții noștri primesc întotdeauna produse proaspete, locale și ecologice, așa cum erau odinioară, la bunica. Ca să livrăm mereu rapid și sigur, avem nevoie de un coleg/ o colegă expeditor în echipa noastră. Căutăm o persoană motivată și dornică să facă parte din echipa noastră.

Responsabilități:

  • Prepararea și organizarea mărfurilor pentru expediere;
  • Planificarea și monitorizarea livrărilor;
  • Comunicarea cu clienții pentru programarea livrărilor;
  • Întocmirea documentelor necesare expedierii produselor;

Vrem să ai:

  • Abilități bune de comunicare și relaționare cu clienții și colegii de echipă;
  • Capacitatea de a lucra eficient într-un mediu  dinamic;
  • Orientare către atingerea obiectivelor și rezolvarea problemelor;
  • Cunoștințe bune de utilizare a computerului (MS Office);
  • Permis de conducere (cat.B)
  • Nu este necesară experiența.

Ce-ți oferim:

  • Salariu de 9000 de lei;
  • 30 de zile de odihnă pe an;
  • Bonusuri de performanță;
  • Tichet de masă.

Dacă dorești să faci parte din echipa noastră, te rugăm să trimiți CV-ul tău la adresa de e-mail job@deacasă.md


Model 2: Anunț de angajare pentru o poziție din categoria middle management

Post vacant - manager în florărie

„Blossom” este prima florărie din Moldova, unde clienții își pot crea buchete desinestătător. Misiunea noastră este să fim alături de clienți și de familiile lor, la cele mai importante evenimente. Echipa Blossom este formată din oameni dedicați și iubitori de frumos, pentru care este prioritară satisfacția clienților. Pentru că florile și frumosul vor salva lumea, avem nevoie de un manager în echipa noastră. Vom fi bucuroși dacă această poziție se va potrivi pentru tine și te vei alătura nouă. 

Ce reponsabilități vei avea?

  • să aprovizionezi magazinul cu flori și plante proaspete
  • să asiști clienții la crearea buchetelor și aranjamentelor florale
  • să gestionezi stocul și vânzările
  • să contribui la promovarea afacerii 
  • să gestionezi echipa de livratori
  • să menții standardele de calitate
  • să gestionezi relația cu clienții și furnizorii

Ești potrivit/ă dacă:

  • ai experiență într-o poziție similară
  • îți plac florile (și nu ești alergic/ă)
  • ai abilități de comunicare
  • ai aptitudini de management
  • ai capacități de vânzare și promovare
  • ești rezistent/ă la situații de stres.

Ce-ți oferim:

  • salariu de 12.000 lei
  • pachet social
  • traininguri achitate
  • tichet de masă

Program de lucru:

  • de la 10:00 până la 21:00
  • 2 zile la muncă
  • 2 zile acasă

Așteptăm CV-ul tău la adresa de email: job@blossom.md cu subiectul „Manager în florărie”


Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Model 3: Anunț de angajare pentru o poziție de top management

Poziție vacantă de project manager

Despre noi

TechSolutions este o companie IT, lideră pe piața din Moldova. Suntem dedicați să furnizăm soluții personalizate și eficiente pentru clienții noștri din diverse domenii și folosim cele mai recente tehnologii. Obiectivul nostru este să le oferim clienților servicii de cea mai înaltă calitate și suntem mereu la dispoziția clienților pentru a-i ajuta să-și transforme afacerea.

Responsabilitățile funcției:

  • comunicarea cu clienții;
  • planificarea proiectelor;
  • monitorizarea progresului;
  • identificarea și rezolvarea problemelor;
  • gestionarea echipei;
  • asigurarea standardelor de calitate și securitate;
  • stabilirea și urmărirea indicatorilor de performanță pentru proiect;
  • raportarea rezultatelor.

De ce să lucrezi cu noi?

  • vei primi lunar un salariu de 15.000 lei;
  • asigurare medicală;
  • control medical anual;
  • 30 de zile de concediu;
  • abonament la sala de sport.

Calificări și competențe:

  • Experiență în gestionarea proiectelor;
  • Cunoștințe tehnice;
  • Abilități de comunicare;
  • Abilități de leadership;
  • Gândire strategică;
  • Abilități de rezolvare a problemelo;
  • Capacitate de planificare și organizare.

Dacă îți dorești să te alături nouă, expediază CV-ul tău la emailul hr@techsolutions.md cu subiectul „Vreau să fiu project manager”.

Pe delucru.md ai acces la CV-urile celor mai buni candidați din industriile din Moldova, însă cu cât oferi o descriere mai atractivă a anunțului de angajare, cu atât cresc șansele de a găsi un candidat potrivit.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?