Cum redactăm scrisoarea de intenție și/sau de motivație?

...

 

Scrisoarea de motivație și scrisoarea de intenție sunt două tipuri de scrisori – tehnic vorbind – diferite, dar au același scop – să convingă angajatorul să te ia la lucru.

Diferența dintre ele se simte la nivelul strunelor sensibile din sufletul șefului, pe care le fac să vibreze.

Așadar!

Scrisoarea de intenție comunică de ce ești tu cel mai potrivit candidat pentru job și ce te califică și te face un element compatibil cu mediul de muncă spre care țintești.

Scrisoarea de motivație comunică în ce fel și în ce chip și în numele căror idealuri tu ai visat toată viața să faci ceea ce ești pe cale să faci.

 

De exemplu:
Jobul pentru care concurezi - copywriter.
Scrisoarea de intenție ar spune că literele ți-au fost dragi de pe când erai copil, când scriai povești și făceai narațiuni care, la un moment dat, au apărut într-o revistă pentru copii. În plus, ai o serie de publicații, câteva cărți, iar joburile pe care le-ai avut până acum ți-au pus la încercare creativitatea și inspirația.
Scrisoarea de motivație, pe de altă parte, va fi cea în care tu îți vei exprima certitudinea că scrisul poate face lumea mai bună, o bună cunoaștere a limbii favorizează o bună cunoaștere a sinelui, iar un text bun, un slogan bun, o denumire bună, chiar ar putea face diferența.

E o diferență, nu?

Este obligatoriu să menționăm totuși că, adesea, cele două sunt confundate. În consecință îți recomandăm ca, atunci când vezi că ți se spune ceva de scrisoare de intenție sau de motivație sau când decizi singur că trebuie să-ți întărești șansele la obținerea jobului, să pui câte puțin din ambele; scrisoare de... motenție... de intentivație...

Cum o faci?

În primul rând, ținem cont de structură, asta chiar trebuie respectată cu strictețe:
1. Adresarea, adică „stimate doamnă/stimate domnule (dacă le cunoști numele, cu atât mai bine)”.

2. Introducerea, care presupune menționarea jobului pe care-l vrei, a felului în care ai aflat de postul vacant și, în linii mari, de ce candidezi, cum ar fi un „am văzut pe Facebook anunțul pentru ocuparea postului de – luăm un alt exemplu – consultant în vânzări, iar faptul că de câteva luni visez la o reparație serioasă în apartament anii de experiență în materie și competitivitatea înnăscută îmi dau certitudinea că postul este pentru mine”.

3. Cuprinsul/descrierea. E, aici începe povestea. Lasă-te dus de valul propriei glorificări și scrie. „Facultatea de Marketing și Comunicare în Afaceri nu a făcut decât să potențeze ceea ce aveam de când eram mic, când interacțiunile cu copiii de vârsta mea sau cu adulții se produceau de la sine. Reușeam de fiecare dată când încercam să fac un schimb avantajos de jucării cu tovarășii mei de tobogan. Cu toate astea, nu-mi înșelam prietenii, iar faptul că toți erau mulțumiți la finalul tranzacției, îmi dădea o unică senzație de fericire. Aceleași aptitudini au fost capacitate și de primul job, în magazinul Oricare ar fi el, zi și tu, unde raionul de care eram responsabil a înregistrat vânzări duble la doar trei luni de la angajare, clienții plecând satisfăcuți și dornici să revină. Vreau să ajung nu pur și simplu un consultant foarte bun, ci un pilon pentru organizația în slujba căreia mă pun, vreau să fiu unul dintre oamenii de referință pentru companie, iar postul pentru care candidez e unul capabil să-mi pună priceperile în valoare așa cum se cuvine. Sunt empatic, sunt în același timp dornic să evoluez și să fiu cel mai bun, știu să negociez și abia aștept să vă pot demonstra acest lucru.” ar putea fi o idee.

4. Încheierea/concluzia, unde îți iei rămas bun, dar nu până la capăt, exprimând speranța că vei avea ocazia să discuți cu domnul sau doamna care îți citește opera, în cadrul unei întrevederi sau a unui interviu. Bagi o formulă de încheiere respectuoasă, de tipul „cu stimă, cu respect”, te prezinți din nou și urezi o zi ruptă din Rai.

CV ai, email știi să redactezi, acum succes la treaba de mai sus și ne vedem angajați, da?

Toate bune, amice!

Dacă cauți un loc de muncă, vezi aici mai multe oferte de angaajre Locuri de muncă