Importanța echilibrului dintre viața profesională și personală. Interviu cu Mădălina Țurcanu, Human Resources Manager la compania Oneest
29-03-2023 3603
Timp de citire: 2 min.

Importanța echilibrului dintre viața profesională și personală. Interviu cu Mădălina Țurcanu, Human Resources Manager la compania Oneest

Echilibrul dintre viața profesională și personală a devenit un subiect tot mai pe larg discutat, astfel încât în ultimii ani, s-a remarcat o creştere semnificativă în ceea ce priveşte timpul petrecut la muncă, pentru mulţi angajaţi acest lucru însemnând un impediment în realizarea echilibrului muncă - viaţă personală. 

Dacă ar fi să facem o retrospectivă în timp, observăm că conceptul de echilibru muncă - viaţă personală a fost pentru prima dată folosit în anul 1986, în SUA, pentru a descrie tendinţa oamenilor de a acorda mai mult timp sarcinilor legate de muncă decât altor aspecte din viaţa personală. Majoritatea angajaților care petreceau mult timp la muncă, în timp ajungeau la o ardere profesională (burnout). Burnout-ul este o reacție la stresul prelungit sau cronic, la locul de muncă și se caracterizează prin trei dimensiuni principale: 

  • epuizare 
  • cinism/ detașare (mai puțină identificare cu locul de muncă) 
  • sentimente de capacitate profesională redusă.

Cum asigurați echilibrul dintre viața profesională și personală la Oneest?

Pentru noi este foarte important ca angajații să se simtă bine atât la locul de muncă cât și în afara orelor de muncă, pentru că înțelegem că aceasta este formula perfectă în care putem asigura un echilibru sănătos. Printre acțiunile interprinse de compania noastră în susținerea angajaților se numără următoarele: 

  • Oferim angajaților posibilitatea de a lucra hibrid, acest lucru le salvează timpul petrecut în drumul spre și de la birou, iar acest timp prețios este folosit pentru a petrece clipe memorabile cu familia, prietenii sau pentru dezvoltarea personală.

În acest articol descoperiți mai multe despre modul hibrid de lucru îmbrățișat de compania Oneest:

  • Investim în cultura noastră organizațională și nu încurajăm suprasolicitarea la muncă, pentru că pe termen îndelungat aceasta duce la numeroși factori negativi;
  • Încurajăm și susținem angajații, le vorbim despre sănătatea mintală și importanța acesteia;
  • Intervenim punctual în situații de stres, oferim suport și instruim angajații în gestionarea stresului și managementul timpului, etc.;
  • Organizăm întâlniri în format neoficial cu echipa, pentru a petrece timp calitativ împreună, a comunica și a ne cunoaște mai bine.

...

Recent ne-am dat întâlnire la un Quiz cu toată echipa, pentru a mai petrece timp împreună. Această întâlnire a fost o oportunitate grozavă pentru noi să ne conectăm unul la altul și să ne dezvoltăm spiritul competitiv. La Oneest încurajăm ieșirile în format neoficial cu echipa, pentru că acestea ne ajută să ne cunoaștem mult mai bine colegii, dincolo de formalitățile și responsabilitățile de la locul de muncă.

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Care sunt aspectele de care ar fi bine să țină cont o persoană pentru a nu ajunge la arderea profesională?

Pentru obținerea unui echilibru între viața profesională și personală la Oneest recomandăm angajaților noștri să respecte următorii pași:

  • Gestionarea stresului cotidian;
  • Focusarea pe viața în afara serviciului;
  • Odihnă în zilele de weekend, concedii;
  • Alimentația sănătoasă, sport, somn de cel puțin 8 ore;
  • Setarea limitelor și evitarea suprasolicitării;
  • Restructurarea personalității, în caz de necesitate (perfecționism, workaholism, supraresponsabilizarea etc.).

Este foarte important ca organizația să se implice și să-și ajute angajații în echilibrarea vieții profesionale și personale, pentru că starea emoțională și fizică a angajatului sunt strâns legate de capacitatea acestuia de a lucra și a-și valorifica potențialul. Astfel, formula perfectă pentru Oneest este să menținem implicarea și satisfacția în muncă, respectiv entuziasmul pentru muncă.

 

Vezi job-urile Oneest

 

Caută un loc de muncă după:
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?