TikTok-ul, cea mai accesată rețea de socializare de moldoveni
15-03-2024 635
Timp de citire: 3 min.

TikTok-ul, cea mai accesată rețea de socializare de moldoveni

2,14 milioane de utilizatori de Internet. Atâția suntem la moment în Republica Moldova. Datele, care au fost făcute publice de DataReportal, demonstrează că 1,58 milioane de moldoveni utilizează rețelele sociale. Cele mai populare sunt TikTok, Facebook și Instagram. La începutul lui 2024 erau 4,24 milioane de conexiuni mobile celulare în Republica Moldova.

36,5% din populația țării este offline

Potrivit datelor, 73,6% din baza totală de utilizatori ai internetului din Moldova, indiferent de vârstă, au folosit cel puțin o platformă socială în prima lună a anului. Peste jumătate dintre aceștia, mai exact 51,2% erau femei, iar 48,8% bărbați.

„4,24 milioane de conexiuni mobile celulare erau active în Moldova la începutul anului 2024, această cifră este echivalentă cu 125,8 la sută din totalul populației. Unele persoane folosesc mai mult de o conexiune mobilă, de exemplu, ar putea avea o conexiune pentru uz personal și o alta pentru muncă, deci nu este neobișnuit ca cifrele privind conexiunile mobile să depășească semnificativ cifrele pentru populația totală. Datele publicate în instrumentele de planificare publicitară ale platformelor de socializare de top indică faptul că 1,58 milioane de utilizatori cu vârsta de 18 ani și peste utilizează rețelele sociale, ceea ce este echivalent cu 60,6% din populația totală de 18 ani și peste”, se specifică în raport.

Cifrele relevă faptul că 1,23 milioane de oameni sau 36,5% din populație nu utilizează Internetul. 

TikTok-ul, în topul preferințelor

Conform datelor,  de la începutul lui 2024, 1,58 milioane de utilizatori, cu vârsta de 18 ani, au folosit intens aplicația TikTok, iar raza de acoperire a acesteia în Republica Moldova este echivalentă cu 73,6% din totalul bazei de utilizatori de Internet local. La începutul anului, 51,2% din totalul de utilizatori de TikTok din Moldova erau femei, în timp ce 48,8% erau bărbați.

...

Potrivit acelorași date, de la începutul lui 2024, Facebook avea 1,30 milioane de utilizatori, iar în perioada ianuarie 2023 - ianuarie 2024, 100.000 de utilizatori noi s-au înregistrat pe platformă.

„Pentru un context mai recent, aceleași date arată că numărul utilizatorilor la care marketerii ar putea ajunge cu anunțurile pe Facebook în Moldova a scăzut cu 100.000 între octombrie 2023 și ianuarie 2024”, se explică în raport.

La începutul anului, 57,5% din audiența Facebook-ului din Moldova era formată din femei, în timp ce 42,5% era formată din bărbați.

...

Datele publicate în instrumentele de publicitate ale Meta indică faptul că Instagram avea 1,03 milioane de utilizatori în Moldova la începutul anului 2024. Cifrele revizuite în mod regulat ale companiei sugerează că acoperirea publicitară a Instagramului în Moldova era echivalentă cu 30,5% din totalul populației la începutul anului. Totuși, Meta permite doar persoanelor cu vârsta de 13 ani și peste să utilizeze Instagramul, deci putem spune că 36,7% din audiența „eligibilă” din Moldova folosește Instagram în 2024.

La începutul anului 2024, 63,5% din audiența publicitară a Instagramului din Moldova era formată din femei, în timp ce 36,5% era formată din bărbați.

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

LinkedIn - 380 mii de „membri”

Cifrele publicate în resursele de publicitate ale LinkedIn indică faptul că platforma avea 380 mii „membri” în Moldova la începutul anului 2024. 

„Instrumentele de publicitate LinkedIn publică date privind acoperirea publicului pe baza totalului de membri înregistrați, mai degrabă decât pe utilizatorii activi lunar care stau la baza cifrelor de acoperire a anunțurilor publicate de majoritatea altor platforme de social media. Prin urmare, aceste cifre LinkedIn nu sunt direct comparabile cu cifrele pentru alte platforme social media publicate în rapoarte”, precizează DataReportal.

Audiența LinkedIn în Moldova era echivalentă cu 11,3% din populația totală la începutul anului 2024. LinkedIn împiedică totuși persoanele cu vârsta sub 18 ani să folosească platforma sa, așa că este de asemenea util să știm că 14,6% din publicul „eligibil” din Moldova folosește LinkedIn în 2024.

Acoperirea publicitară a LinkedIn în Moldova era echivalentă cu 17,7% din baza locală de utilizatori de Internet (indiferent de vârstă) la începutul anului. Datele publicate în instrumentele de planificare ale LinkedIn arată că această rată a crescut cu 60 de mii (+18,8 la sută) între începutul lui 2023 și 2024.

Dar, întrucât cifrele de audiență publicitară LinkedIn se bazează pe totalul membrilor înregistrați, mai degrabă decât pe utilizatorii activi lunar, nu este clar dacă aceste tendințe ar putea reflecta și schimbări în utilizarea activă a LinkedIn.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?