Moldova lansează un sistem nou de evidență a angajaților care lucrează la stat
15-08-2025 562
Timp de citire: 1 min.

Moldova lansează un sistem nou de evidență a angajaților care lucrează la stat

Statul face ordine în instituțiile publice. În locul carnetelor de muncă, scoase din circulație în 2019, autoritățile vor creat un nou sistem de evidență a salariaților din instituțiile publice, prin utilizarea instrumentelor digitale. Mai exact, va fi lansat un Registru al funcțiilor publice şi al funcționarilor publici, care va reprezenta singura resursă informațională de stat în domeniul gestionării resurselor umane din autoritățile publice.

Astfel, Registrul va asigura ținerea evidenței datelor privind:

  • funcții publice/posturi;
  • rapoarte de muncă;
  • modificările, suspendările și încetările raporturilor de muncă;
  • datele privind evaluarea performanțelor;
  • dezvoltarea profesională;
  • modalități de ocupare a funcțiilor publice sau posturilor vacante;
  • abateri și sancțiuni disciplinare;
  • concedii, deplasări;
  • corpul de rezervă al funcționarilor publici și al stagiarilor;
  • planul anual de ocupare a funcțiilor publice;
  • alte proceduri de personal.

Conform datelor preliminare, costurile totale estimate pentru întregul proces de dezvoltare și implementare a sistemului informațional de evidență și management al resurselor umane din autoritățile publice constituie aproximativ 14,2 mil. lei, acoperind toate etapele: de la proiectare și dezvoltare, la pilotare, testare, instruire și extinderea utilizării sistemului în administrația publică.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?