Interviu cu Valentina Sohoțchi, Director Resurse Umane Victoriabank, despre experiență internațională în sistemul bancar: Descoperă avantajele unice ale job-urilor Victoriabank la Targul de cariere din 1- 2 aprilie 2021.
01-04-2021 2484

Interviu cu Valentina Sohoțchi, Director Resurse Umane Victoriabank, despre experiență internațională în sistemul bancar: Descoperă avantajele unice ale job-urilor Victoriabank la Targul de cariere din 1- 2 aprilie 2021.

 

...# Povestiți-ne puțin despre dvs. 

Experiența mea profesională este una destul de interesantă și plină de provocări. Am activat doar în domeniul banking-ului, încă de la început, în calitate de consilier juridic la Victoriabank. Apoi, timp de câțiva ani am trăit visul american, activând în una dintre cele mai mari bănci din America de Nord în calitate de Manager financiar, unde am acumulat o experiență internațională veritabilă și cunoștințe extrem de valorase. Când am revenit în țară, mi-am dorit să mă specializez în domeniul resurselor umane. Am fost inițial Manager formare, timp de aproape 7 ani. Ulterior însă am intrat în recrutare și gestiune de carieră, care mi-a marcat parcursul profesional de mai departe. Deoarece știu să recunosc oportunitățile unice, am acceptat provocarea de a fi Director al Direcției Resurse Umane în una dintre cele mai mari bănci din Republica Moldova. Și pot să vă spun că este o provocare la propriu, mai ales pe timp de pandemie.      

# Cum v-ați dat seama că doriți să lucrați în HR?

Eu cred foarte mult în oportunitățile care ni se oferă și fac tot posibilul să le fructific atunci când am ocazia. Accept cu drag posibilitățile de a învăța și a crește, iar debutul meu în domeniul resurselor umane s-a dovedit a fi una dintre cele mai bune decizii ale mele. Să fii trainer într-o instituție mare este o onoare, aceasta atestă faptul că ai suficiente abilități și experiență, pe care poți să le împărtășești celorlalți. Și, desigur, am considerat-o un compliment pentru competențele mele profesionale.

Cu siguranță este nevoie să iubești oamenii ca să reușești în profesia noastră și să ai succes. După ce practici o perioadă această activitate, îți dai seama că pur și simplu nu poți să o faci fără pasiune, fără să-ți placă.

# V-ați gândit vreodată să faceți altceva decât ceea ce faceți în prezent? Dacă da, ce anume?

Nu cred că aș vrea să fac altceva. Este un domeniu atât de vast și ofertant, care se pliază foarte bine pe toate industriile. Specialist în HR poți să fii în absolut orice domeniu, deoarece procesele sunt în mare parte aceleași, doar aplicarea lor diferă. Dacă e să luăm cele mai recente studii, putem observa că HR va fi cu certitudine o activitate care va fi solicitată și în următorii 10, 15, 20 de ani. Evident, foarte multe activități vor fi robotizate în timp, dar oricum va rămâne acest human touch al resurselor umane, care nu poate să dispară. Asta îmi place cel mai mult: interacțiunea cu oamenii. Chiar și pe timp de pandemie, cu toate aceste restricții, nu ne întâlnim față în față, dar avem grijă unii de alții.

# Ce înseamnă să fii un angajator de top din perspectiva HR?

Un angajator de top înseamnă fii prima opțiune a oricărui candidat care își caută un loc de muncă, fie că este vorba de un student sau de un profesionist care deja este de mult timp pe piața muncii și a acumulat experiență. De asemenea, înseamnă să muncești pentru oamenii tăi, adică toată echipa companiei, nu doar echipa de HR. Este foarte important să deții cât mai multe resurse-cheie și să știi să faci în așa fel încât fiecare om din companie să-și dorească să rămână acolo nu doar datorită compensațiilor și beneficiilor, dar mai ales pentru că se regăsește în Misiunea, Viziunea și Valorile acelei organizații. Astfel orice membru al echipei poate deveni ambasador al brandului, inclusiv al brandului de angajator.

...

 

# Prin ce s-a evidențiat Victoriabank în 2020? Care au fost cele mai de succes proiecte?

Grija față de angajat a fost prioritatea noastră în 2020. Siguranța este esențială în contextul actual, de aceea, pachetul nostru de compensații și beneficii include chiar și testarea pentru COVID-19, aceasta fiind achitată integral de către angajator. Ne pasă cu adevărat de starea de sănătate a colegilor noștri, iar prin testare și lucru de la distanță reducem considerabil riscul de infectare. Putem asigura și continuitatea afacerii datorită faptului că multe activități se pot desfășura de acasă, fără a diminua eficiența sau calitatea muncii prestate.

De asemenea, am venit în ajutorul părinților, propunându-le să-și ia concediu pe cont propriu, dacă aveau nevoie și le ofeream compensații pentru acesta, deoarece a fost o adevărată provocare pentru angajații cu copii, care au rămas fără opțiuni în timp ce școlile și grădinițele erau închise.

Pe partea nematerială ne-am străduit să îi menținem pe oameni motivați, dezvoltând aspectele de comunicare, în mod special informarea angajaților. Avem grijă să le trimitem 2-3 mesaje pe săptămână, pentru a le arăta și lucrurile frumoase, pentru a le ridica moralul și a interacționa. Inclusiv am conceput un Newsletter lunar pentru și despre angajați, prin intermediul căruia pot afla despre noutățile și proiectele noastre, dar și despre angajații noi sau cei cu mulți ani de experiență și succesele lor.

Tot aici aș mai vrea să menționez faptul că pentru colegii copii cărora sunt la studii în România, am dezvoltat programul special „STAGII DE PRACTICĂ pentru copiii angajaților Victoriabank”. Studenții și masteranzii care urmează un profil economic, sau în IT, marketing etc. au ocazia să învețe totul despre banking de la echipa Băncii Transilvania, din familia căreia facem parte.

# Sunteți creativi în comunicare. Au aceste campanii efectul de convingere asupra oamenilor de a se alătura echipei voastre?

Da, suntem creativi, însă, deoarece este mult mai ușor să-ți dezvolți brandul de angajator pe extern decât pe intern, este esențial să implici oamenii pe partea de comunicare, să îi asculți și să implementezi ceea ce își doresc. Chiar dacă la început sunt mai reticenți, mai rezervați în a se exprima, după ce se implică în toată această atmosferă, devin din ce în ce mai interesați.

De exemplu, de Revelion nu am putut face o petrecere și ne-am gândit ca, în afară de cadourile pentru angajați, să facem ceva inedit, interesant și puțin costisitor. Așa am lansat concursul „Mulțumesc, dragă echipă!”. Regula era ca o echipă să îi mulțumească alteia, la alegere, adăugând ceva amuzant. Nu ne-am așteptat să ia o asemenea amploare și să se implice atât de mulți colegi. A avut un impact foarte frumos și ne bucură să vedem atâta bunăvoință și recunoștință în familia Victoriabank.

­­­­­# Ne puteți povesti mai multe despre programul „Zoom in Banking

|| Stagii de practică cu remunerare”? 

 Proiectul „Zoom in Banking  || Stagii de practică cu remunerare de la Victoriabank ” este o reușită veritabilă a noastră, cu care ne mândrim și de la care se inspiră atât partenerii, cât și concurenții noștri. Fiind deja la a doua ediție, în colaborare cu EBA Moldova și ASEM, proiectul a fost destinat tuturor doritorilor, în special studenților și profesorilor. Aceste traininguri au avut loc în mediul online, pe platforma Zoom, subiectele practice fiind setate de către trainerii și practicienii noștri, împreună cu partenerii EBA și ASEM.

Ca rezultat al proiectului, am acceptat la stagii de practică studenții care doreau să-și desfășoare orele de practică la Victoriabank, fiind remunerați pentru munca lor. La încheierea acestui internship personalizat, cel puțin 20% dintre stagiari rămân să se angajeze la Victoriabank, iar din ultima ediție a programului „Zoom in Banking || Stagii de practică cu remunerare de la Victoriabank ” circa 80% din stagiari vor deveni angajați, colegi cu noi. Așadar, se confirmă faptul că „Zoom in Banking  || Stagii de practică cu remunerare de la Victoriabank ” este cu adevărat un proiect de succes și ne bucurăm că putem contribui la educarea financiară a viitorilor profesioniști în domeniu.

 # Cu ce joburi vine Victoriabank la Târgul de cariere?

 Noi suntem transparenți în tot ceea ce înseamnă recrutare, posturile vacante sunt deschise și pot fi găsite atât pe canalele noastre de social media sau pe site, cât și pe platformele speciale de angajări. Astfel că Victoriabank aduce la Târgul de cariere toate joburile pe care le are în ofertă.

Suntem în căutarea candidaților potriviți pentru pozițiile de linie (Specialist Servicii Clienți, Relationship Manager pentru persoane fizice și juridice, în Departamentul de Administrare Riscuri), dar și pentru pozițiile tehnice (Dezvoltatori și Administratori de Sisteme pentru Departamentul IT). Însă pe lângă acestea, Victoriabank mai oferă multe alte locuri de muncă, pe care le puteți găsi pe pagina Târgului de Cariere, pe site-ul companiei și platformele de profil. Suntem încrezători că vom găsi cei mai buni oameni din domeniu, care ne vor deveni colegi în cel mai scurt timp.

# Cum vedeți locurile de muncă ale viitorului în domeniul bancar?

 Cu siguranță, datorită faptului că digitalizarea și optimizarea proceselor de lucru sunt în continuă dezvoltare, posturile tehnice vor fi la mare căutare și în viitor. Totuși, interacțiunea cu oamenii este de neînlocuit, iar pozițiile care implică acest aspect nu au cum să dispară. Într-adevăr, multe activități trec deja pe platforme digitale, dar în spatele acestor schimbări și trenduri stau tot oamenii. De aceea, oamenii proactivi, cu abilități, inițiativă și cu dorința de a se dezvolta în permanență vor fi mereu la mare căutare.

 # Ce îi motivează pe angajații de astăzi cel mai mult să se alăture unui brand comercial sau să lucreze pentru un brand comercial?

 Cred că pe oameni îi motivează cel mai mult încrederea în angajator, siguranța că acesta își va ține promisiunile, că va exista transparență în toate procesele, în special în procesele de Resurse Umane, care îi oferă angajatului posibilitatea să-și urmărească și planifice evoluția în carieră. În general, există impresia că angajații sunt motivați doar de compensații și beneficii, însă această perioadă de criză a schimbat percepția asupra lucrurilor. Deși beneficiile materiale sunt importante, în aceeași măsură contează ca valorile personale să se alinieze cu valorile companiei, fapt ce va alimenta constant motivația și implicarea persoanei.

 

 

Caută un loc de muncă după:
Cristina Capațîna
Publicat de către
Cristina Capațîna
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?