Ce întrebări punem angajatorilor la interviu? Situații și exemple concrete
16-06-2024 15570
Timp de citire: 3 min.

Ce întrebări punem angajatorilor la interviu? Situații și exemple concrete

Interviul de angajare este o ocazie minunată nu doar pentru angajatori, ci și pentru tine, potențialul angajat, de a afla detalii importante despre jobul pe care ți-l dorești și compania pentru care urmează să lucrezi. Pentru a-ți crea o imagine cât mai amplă despre specificul activității ce urmează și condițiile de lucru, e necesar să pui întrebări inteligente. Informațiile pe care le poți aduna cu ajutorul acestora te vor ajuta să iei decizia finală – de a accepta sau nu oferta propusă de angajator. Atunci când pregătim întrebări pentru angajatori la interviul de angajare, este esențial să ne orientăm către situații și exemple concrete, evidențiind astfel competențele profesionale relevante. Este crucial să manifestăm competențe de comunicare prin formularea unor întrebări bine articulate, concentrate pe situații și exemple concrete. Nu rata această ocazie! Interviul este momentul perfect pentru cercetare. Iată câteva idei de întrebări care te-ar putea ajuta să clarifici mai multe lucruri:

Întrebări despre specificul jobului: 

  • Care vor fi responsabilitățile mele?
  • Care vor fi obiectivele mele de lucru pentru următoarele 3 și 6 luni (de exemplu)?
  • Cum arată o zi de lucru?
  • Care sunt cele mai mari provocări pe care aș putea să le întâlnesc în calitate de angajat pe această poziție?
  • Care sunt așteptările companiei, dar și ale echipei de la viitorul angajat pentru acest rol?
  • Pentru acest rol e muncă de echipă sau individuală?

Aceste întrebări te vor ajuta să înțelegi dacă anagajatorul are stabilite responsabilități și obiective clare pentru persoana care va ocupa acest rol sau acestea vor fi inventate din mers și comunicate haotic.Atunci când ai o claritate referitor la munca ta, este mult mai ușor să fii evaluat, să faci progrese și să fii bonusat pentru atingerea obiectivelor.

Întrebări despre companie:

  • Care este structura ierarhică a companiei?
  • Care sunt planurile de dezvoltare ale companiei pentru următoarea perioadă?
  • Care este filosofia companiei? (te poți referi la valorile, misiunea, cultura organizațională etc.)
  • Cum a reacționat compania în perioada de COVID și alte perioade stresante?

Aceste întrebări te vor ajuta să înțelegi dacă există claritate pentru creșterea acestei companii. dacă are o viziune, misiune și valori la care să te alături. Dacă răspunsul este vag, ar trebui să te mai gândești. Când compania nu are viziune, nici angajații nu au predictibilitate și asta înseamnă că mereu sunt stresați, întrucât nu au o traiectorie clară.

Întrebări despre evaluarea angajaților:

  • Există o perioadă de inducție și cât durează?
  • Cum va fi evaluată performanța mea?
  • Există un sistem de bonusare?
  • Cum procedați atunci când performanța unui angajat scade? 
  • Cum susține compania angajații în dezvoltarea profesională și personală?
  • Cine e colegul/colega care a avut cea mai itneresantă creștere profesională?

Aceste întrebări te vor ajuta să înțelegi dacă firma are un management sănător, care încurajează învățarea continuă, atingerea obiectivelor, dezvoltarea de abilități noi și creșterea profesională.

Evident, înainte de a pune o întrebare, asigură-te că ai studiat foarte bine informațiile despre companie afișate în mediul online, pe site-ul acesteia, în postările de pe rețelele de socializare etc. Astfel vei evita întrebările inutile și vei demonstra că ești informat și pregătit bine de interviu.

Întrebări despre perioada de probă:

  • Care sunt particularitățile perioadei de probă în compania dumneavoastră?
  • Este plătită sau nu această perioadă?
  • Voi avea parte de traininguri și instruiri?
  • Voi avea parte de un mentor? Cine va fi acesta?
  • Cum va fi evaluată performanța mea în această perioadă?

Întrebări de bază:

Aceste întrebări se adresează spre finalul interviului. Poți include orice întrebare despre flexibilitatea programului, posibilitatea de a lucra remote, cum va arăta locul de lucru, ce dotări ți se vor oferi, salariu, concediu, lucrul peste program, pașii următori etc.

Câteva întrebări pe care ți le-ai putea adresa după ce ai discutat cu angajatorul:

  • Văd sau nu contraziceri în informațiile despre companie găsite în mai multe surse?
  • Prin ce se deosebește această companie de alte companii din același domeniu de activitate?
  • Ce informații m-au impresionat cel mai mult despre această companie?

Tot ce ți-am prezentat mai sus sunt doar câteva exemple. Poți să îți personalizezi lista după necesități și bunul plac.

Primește cele mai noi articole direct
în inbox

Ce aș putea să-ți mai recomand:

  • Ai grijă să nu exagerezi cu numărul întrebărilor.
  • Pune întrebări despre ceea ce nu a fost specificat în oferta de angajare.
  • Pune întrebări despre ceea ce contează cu adevărat pentru tine.

În timpul interviului ai șansa de a înțelege mai bine ceea ce te așteaptă și să previi multe situații neplăcute pe viitor. Informează-te cât mai bine despre tot ceea ce reprezintă angajatorul înainte de a accepta oferta de angajare. Mult succes și la cât mai multe reușite profesionale!

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?