Este omul cu care, probabil, îți începi dimineața și cu care te vezi de fiecare dată când ai nevoie de mai multă energie. Vorbim despre barista - denumirea corectă a jobului practicat de persoana care pregătește cafeaua într-un local sau butic cu cafea. Care este salariul unui barista, unde poți învăța să devii barista și ce întrebări poți primi la interviul de angajare, citește mai jos.
Știm deja că jobul unui barista miroase delicios a cafea și constă din pregătirea tuturor variațiilor a acestei băuturi - espresso, cappuccino, latte și altele, dar ce responsabilități mai intră în această poziție?
Asemenea oricărui alt job din domeniul serviciilor, care implică interacțiunea directă cu clienții, trebuie să fii prietenos/prietenoasă pentru a lucra cu clienții. Alte abilități și calificări, pe care trebuie să le deții pentru a lucra barista sunt:
Abilități de comunicare și relaționare
Pentru un barista, abilitatea excelentă de a comunica cu clienții este fundamentală. Specialistul trebuie să fie politicos, deschis la nevoile clienților, orientat spre a ajuta și să aibă capacitatea de a menține dialoguri scurte. De asemenea, acesta trebuie să aibă capacitatea de a construi relații prietenoase cu clienții pentru a-i fideliza.
Cunoștințe despre cafea
Această abilitate este una elementară și constă din cunoașterea diferențelor dintre băuturile, care sunt pe bază de cafea: espresso, latte, americano, flat white, cold brew, cappuccino și altele. La fel de important este să cunoască informații mai aprofundate, precum prăjirea și măcinarea cafelei, modul în care sunt obținute boabele de cafea sau diferențele în arome. Aceste cunoștințe pot fi extrem de utile pentru a ajuta clienții în luarea unei decizii.
Atenție la detalii
De exemplu, pentru un barista este important să memoreze ce cafea comandă de obicei clienții, care vin mai des. Atenția la detalii se manifestă și prin faptul că barista trebuie să mențină permanent spațiul de lucru curat și îngrijit.
Rezistență la stres
Dimineața ori în orele de vârf, numărul clienților este mai mare și poate fi stresant de gestionat fluxul de clienți. Din acest considerent este important să poți lucra în condiții de stres. O altă abilitate relevantă și de apreciat este capacitatea de a face multitasking și de a lucra în echipă.
Gestionarea timpului
Atunci când este flux sporit de clienți este foarte important pentru un barista să poată optimiza timpul de lucru - să prioritizeze sarcinile și să reducă timpul de așteptare pentru clienți.
Flexibilitate
Zilnic, un barista poate interacționa cu zeci ori sute de clienți cu preferințe și stări diferite. Din această cauză este prioritar să poată gestiona/vinde discuții și momente mai tensionate, să se adapteze la diferite tipuri de clienți și personalități și să rezolva problemele neașteptate cu calm și profesionalism.
Alte abilități interpersonale utile pentru un barista sunt:
Pentru a te angaja ca barista, nu ai nevoie neapărat de experiență - multe cafenele sunt deschise să ofere oportunități începătorilor și să te învețe meseria. Dacă te pasionează domeniul poți să începi prin a-ți crea un CV pe delucru.md. Instrumentul gratuit de creare CV îți oferă oportunitatea să-ți evidențiezi abilitățile soft, dar și dorința de a învăța și interesul față de poziție. Astfel, angajatorii pot să te cunoască și să-ți ofere posturi vacante.
Barista poate lucra cu normă întreagă sau cu jumătate de normă, iar uneori angajează sau instruiește noi angajați.
Salariul pentru un barista începe de la 8000 lei și poate ajunge la 15.000 lei.
1. De ce ești interesat de poziția de barista?
Exemplu de răspuns: Sunt pasionat/ă de cafea și îmi place să interacționez cu oamenii. Cred că aceste abilități mă vor ajuta să fiu un angajat valoros.
2. Cum ai descrie o interacțiune ideală cu un client?
Exemplu de răspuns: O interacțiune ideală cu un client este bazată pe ascultare cu atenție a preferințelor clientului și pregătesc băuturi pe placul lui.
3. De ce trebuie să te alegem pentru această poziție?
Exemplu de răspuns: Sunt o persoană energică, prietenoasă și orientată spre nevoile clientului.
Pentru mai multe sfaturi de carieră, urmărește delucru.md.