Conferința Dreamiconˣ - The Startup Sales Playbook, desfășurată pe 10 septembrie, a reunit 15 experți din 5 țări diferite, alături de fondatori, specialiști în marketing și profesioniști din vânzări, devenind o platformă dinamică de schimb de cunoștințe, învățare practică și consolidare a comunității. Cu un accent pe strategiile de vânzări la nivel global, Dreamiconˣ a evidențiat rolul esențial pe care îl joacă stăpânirea abilităților de vânzare în competitivitatea și scalarea internațională a startup-urilor moldovenești.Dreamiconˣ este un eveniment construit pe baza nevoilor reale exprimate de fondatori. Temele edițiilor nu sunt alese întâmplător, ci reflectă provocările cu care se confruntă startup-urile tech din regiune. În ultimii 1,5 ani, comunitatea a semnalat o altă provocare majoră – vânzările.
Tema a fost confirmată și de partenerii evenimentului, observând dificultăți similare în ecosistem: „Când discutam cu comunitatea, una dintre nevoile majore identificate a fost pentru mai mult know-how în vânzări, în special vânzări internaționale. Accesul la expertiză, sfaturile mentorilor internaționali și exemplele de succes ale altor startup-uri îi ajută să înțeleagă mai bine cum să crească și să se dezvolte.” - Cristian CERNEANU, Startup Ecosystem Manager, Innovate Moldova.
Astfel, agenda conferinței s-a bazat pe 3 direcții cheie: Lead Generation, Customer Acquisition & Retention și Startup Case Study, fiecare abordată prin keynote-uri, prezentări de startup-uri și paneluri, toate cu instrumente și strategii ready to use. Dimineața a adus în prim-plan provocările generării de lead-uri: de la SEO și LinkedIn, la puterea poveștii fondatorului și cold outreach adaptat. După-amiaza a fost dedicată proceselor de vânzare, relațiilor cu clienții și extinderii internaționale, cu studii de caz și discuții despre metrici, atragerea și retenția clienților.Chiar dacă desfășurată sub forma unei conferințe, Dreamiconˣ a oferit participanților și activități interactive, precum workshopul „Beyond the Deal: Turning Sales into a Conscious Action”, ghidat de Igor Strechi, Founder & CTO la Purple, și 30 sesiuni de mentorat 1 la 1 cu experții, care au adus îndrumare personalizată și soluții aplicabile imediat.
Evenimentul Dreamiconˣ evidențiază și importanța implicării fondatorilor de startup-uri locale și din regiune, aspect remarcat și de Anatolii Telchiji, Sales Executive la UiPath: „Cred că, cu cât sunt mai implicați în comunități, cu atât le este mai benefic – este o modalitate de a valida dacă ceea ce fac este corect și, totodată, de a înțelege mai bine nevoile clienților pe care încearcă să îi deservească.”
Această ediție a demonstrat încă o dată cât de necesar este să oferim fondatorilor și specialiștilor din domeniul startup-urilor tech oportunitatea de a învăța direct de la experți.
„Trebuie să conectăm startup-urile cu persoane care deja și-au dezvoltat afaceri și le-au extins la scară mai mare. Astfel, ele au nevoie să vadă acțiuni concrete și exemple reale de companii care au reușit acest lucru. Cred că aceasta este o oportunitate prin care pot înțelege cum să scaleze, cum să se extindă și cum să pătrundă pe piețele internaționale. De aceea, este important să existe mai multe astfel de evenimente.” - Stella JEMNA, Reprezentantă de țară pentru Moldova la UMAEF.
Dreamiconˣ a reunit experți internaționali și fondatori locali pentru a susține ecosistemul tech. Dreamups este un ecosistem care de un deceniu sprijină dezvoltarea startup-urilor prin mentorat, educație, investiții și o comunitate activă, ajutând fondatorii să transforme ideile inovatoare în companii cu impact global. Descoperă oportunitățile Dreamups și alătură-te comunității.
Conferința Dreamiconˣ este organizată de Dreamups, cu sprijinul Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF), al programului Innovate Moldova, finanțat de Suedia și al companiei Purple. Partenerii evenimentului URBAN Business Center, My Skin, Dorna și Simpals, alături de partenerii media delucru.md, BusinessClass, diez, point.md, știri.md și agora.