Psihologii, care activează în școli și centrele profesional tehnice, vor petrece aproape jumătate din programul lor de muncă în activități directe cu elevii. Reglementarea se conține într-un regulament, supus consultărilor publice de Ministerul Educației și Cercetării. Potrivit noilor modificări legislative, acești specialiști vor aloca consilierii, evaluărilor și activităților de prevenție până la 20 de ore pe săptămână.
În învățământul general, psihologii vor avea un program de 35 de ore pe săptămână, dintre care 18 ore vor fi rezervate interacțiunii directe cu elevii, prin consiliere individuală sau de grup, evaluări psihologice și activități de dezvoltare personală. Restul timpului va fi dedicat colaborării cu profesorii și părinții, participării la consilii pedagogice, elaborării de rapoarte și planuri de intervenție, precum și pregătirii metodologice.
„În contextul transformărilor educaționale și al creșterii incidenței problemelor emoționale, comportamentale și de adaptare școlară în rândul elevilor, rolul psihologului din instituțiile de învățământ general și profesional tehnic devine tot mai important. Psihologul școlar este un actor cheie în procesul educațional, având atribuții complexe de evaluare, consiliere, prevenție și intervenție, menite să sprijine dezvoltarea armonioasă a copiilor și tinerilor și să contribuie la asigurarea unui climat educațional sănătos”, se specifică în nota de fundamentare a proiectului de lege.
În instituțiile de învățământ profesional tehnic, programul săptămânal va fi de 40 de ore, dintre care 20 de ore vor fi alocate exclusiv activităților cu elevii. Proiectul se află în consultări publice, iar Ministerul Educației și Cercetării încurajează profesorii, părinții și specialiștii din domeniu să vină cu propuneri, pentru îmbunătățirea regulamentului.
Dacă vrei să fii mereu la curent cu noutăți despre piața muncii – abonează-te la canalul nostru de Telegram! Fii la curent cu tot ce contează pentru cariera ta!