Diferențiază-te! Află cum să scrii corect un e-mail când vrei să aplici la un job
01-02-2020 6287
Timp de citire: 3 min.

Diferențiază-te! Află cum să scrii corect un e-mail când vrei să aplici la un job

Când recrutorul are 100 de e-mail-uri venite din partea candidaților trebuie să faci cumva diferența și să îi atragi atenția. În acest sens, titlul și adresa ta de e-mail sunt doar două dintre aspectele pe care merită să le iei în considerare.

Subiectul e-mail-ului și conținutul acestuia creează prima impresie recrutorului, iar dacă sunt realizate cu măiestrie și bine adaptate job-ului te pot avantaja. Comunică din start cine ești, pentru ce job candidezi și arată ce te califică pentru job.

Titlul

Păstrează un titlu scurt, de maximum 50 de caractere cu tot cu spații, astfel încât recrutorul să știe din start pentru ce poziție aplici, dar să fie și interesat să deschidă e-mail-ul. Pentru mobil, ia în considerare mai puține caractere, maximum 25, pentru ca mesajul tău să fie citit în întregime.

 

Cum să obții un titlu atractiv pentru e-mail:

  • Folosește cuvinte-cheie. Evidențiază titlul job-ului pentru care aplici.
  • Fii scurt și relevant. Pentru a capta atenția recrutorilor, este bine ca subiectul e-mail-ului să spună exact pentru ce job candidezi. Evită subiectele vagi precum: „CV”,„CV Mihai Popescu”, „CV pentru recrutare” sau „Caut un Job”, „Caut lucru  în Chișinău” ,  „Caut de lucru în Moldova”.
  • Menționează calificarea distinctivă. Subiectul e-mail-ului poate fi locul unde să te diferențiezi de ceilalți candidați. Dacă în descrierea job-ului este menționată o calificare pe care tu o ai, nu ezita să o menționezi încă din titlul e-mail-ului. În subiectul e-mail-ului sunt permise și acronimele precum: MBA (Master în Administrarea Afacerilor – trad.), Certificat PPC (plata per click – trad.).
  • Recomandările. Dacă un prieten comun te-a recomandat recrutorului, nu ezita să menționezi acest aspect în titlu. Astfel, vei da credibilitate aplicării tale.
  • Atractive sunt și titlurile de forma: „Viitorul COO al companiei” sau „10 ani de experiență ca Director Financiar”.

Adresa de e-mail

Trimite CV-ul tău de pe o adresă de e-mail realizată în mod profesionist. Monica Dona, PR Manager în cadrul companiei de recrutare Lugera te sfătuiește: „Orice adresă de e-mail care pleacă de la nume şi prenume poate fi profesionistă. Oricât de amuzant ar fi, nu aş putea să mă recomand unui potenţial angajator ca papuselulvesel@yahoo.com”.

Conținutul e-mail-ului

Folosește o adresare personală, dar profesională pentru recrutor. Este bine să-i cunoști numele astfel încât să personalizezi mesajul. Cel mai potrivit este să alegi două-trei fraze din scrisoarea de intenție care arată calificarea ta, dar și realizările care te califică pentru job. Evită formulările de forma: „Atașat găsiți CV-ul meu. Vă rog să-l luați în considerare”.

Cel mai bine este să detaliezi: „Am atașat CV-ul meu pentru postul de inginer proiectant. Am 10 ani de experiență în domeniu, timp în care am realizat documentații tehnice și peste 1000 de proiecte pentru construcții civile și industriale. Din portofoliul meu fac parte clădirile X & Y. Am certificare pentru limba germană și am avut un loc de muncă în Germania timp de 5 ani , lucram la un proiect inernațional construcții”.

Folosește propoziții scurte și în fiecare dintre ele dezvoltă o idee. Acordă atenție spațiilor și evidențiază anumite idei pentru ca mesajul tău să fie ușor de citit.

Formatul documentului atașat

Alege să trimiți CV-ul și scrisoarea de intenție într-un format care poate fi deschis de majoritatea recrutorilor, de preferat doc. sau PDF. Evită formatele txt, rtf care pot crea probleme la deschiderea documentului, iar CV-ul tău nu va fi vizualizat într-un mod corect.

Greșeli pe care să le eviți:

  • Renunță la CAPS Lock chiar dacă titlul job-ului este scris astfel. În încercarea de a atrage atenția, unii candidați folosesc majuscule în titlu sau chiar semne de exclamare/ E ca și cum le-ar vorbi recrutorilor pe un ton imperativ, iar efectul poate să nu fie cel așteptat.
  • Titlurile de forma: „CV-ul lui Mihai” sunt total neprofesioniste.
  • E-mail-urile fără titlu arată lipsa de preocupare pentru imaginea ta ca profesionist și nici recrutorul nu poate fi foarte preocupat de cariera ta.
  • Lipsa atașamentelor. Există și candidați care spun în corpul e-mail-ului că au atașat CV-ul, însă niciun document nu este atașat. Pentru a fi sigur că nu omiți acest aspect importat, atașează documentele înainte de a scrie e-mail-ul.
  • Greșelile de gramatică/vocabular: Unele e-mail-uri încep astfel: „Aș dori să aplic pentru jobul de asistent vânzări”. Un program de verificare a greșelilor, precum Spell Checker sau un prieten pot fi de ajutor în acest caz.
  • Completarea automată a adresei de e-mail. Au fost și cazuri în care managerii au primit CV-urile chiar de la angajații lor, deși aceștia vizau o altă  companie. Cel mai bine este să folosești o adresă de e-mail personală dedicată aplicării la job-uri, unde adresa managerului nu există în contacte.
Caută un loc de muncă după:
Cristina Capațîna
Publicat de către
Cristina Capațîna
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?