[2020 - 2021] Calități care ți-ar prinde bine pe viitor, ca angajat

...

 

S-a vorbit mult zilele astea despre viitor și despre culorile lui. Vorbim și azi.

Vorbim azi despre un viitor pe care nu l-au ales oamenii însă, ci despre unul pe care conjunctura l-a ales pentru oameni. Sau poate oamenii totuși...?

În fine, discutăm azi despre calitățile care vor fi la mare căutare în viitor, dat fiind meta-prezentul în care ne aflăm.

În 2020 piața s-a schimbat, regulile jocului s-au schimbat, și tendințele s-au schimbat, de rând cu viziunile și previziunile.

Ce se vrea, așadar, acum mai mult ca niciodată, de la un angajat, pe lângă disponibilitatea de a purta vreo mască de-un caz de ceva?

Flexibilitate, adaptabilitate și curiozitate.
Ca să poți face față schimbărilor rapide la care e supusă lumea, trebuie să poți și, mai mult decât atât, să vrei să înveți, să absorbi și să actualizezi cunoștințele și practicile aferente. Partea tehnică și cunoștințele propriu-zise sunt, firește, mai mult decât necesare, dar ele sunt obiectul unei simple formalități cognitive dacă există dorința autentică.

Calități de comunicator.
La fel ca trinitatea de mai sus, și calitățile de comunicator au fost mereu apreciate, însă, în prezent, ele sunt poate nu doar importante, ci vitale. Oamenii sunt adesea refractari la schimbări și adaptare, însă lumea se schimbă, și se schimbă rapid, iar pentru a coopta oamenii pe valul noilor tendințe și provocări, e nevoie de oameni care pot vorbi și argumenta. Nu de manipulatori e nevoie, ci de oameni elocvenți și sinceri, or sinceritatea e una dintre calitățile unui bun comunicator.

Spirit de echipă.
Mai ales în condițiile lucrului la distanță, fiind departe de colegi și manager, e dificil să uiți de egoul tău profesional și să ții cont de scopul de natură colectivă în slujba căruia te-ai pus odată cu angajarea. E simplu și tentant să te izolezi în habitaclul eficienței individuale, să-ți încasezi salariul și să nu-ți pese de ce se întâmplă pe plan global. Spiritul de echipă ar favoriza, deci, atitudinea empatică și grija față de scopul ultim al companiei sau firmei în care lucrezi.

Fidelitate.
Când companiile au dat de greu, mulți angajați au plecat.
Loialitatea nu doar față de confortul financiar, ci și față de angajator, de idealul sau cel puțin de viziunea companiei, e o valoare greu de găsit, deci prețuită.
Aici însă nu ar fi de arătat cu degețelul doar spre angajați. În multe companii, leadership-ul lasă de dorit mult și cu sete, iar niște terapie cu Simon Sinek, de exemplu, n-ar strica deloc.

Există și calități tehnice care s-ar putea să fie tot mai solicitate în viitor, calități care ar satisface necesitățile impuse de conjunctura de azi. Pe scurt, ai fi foarte util dacă ai putea să:

  • Dezvolți aplicații web și mobile;
  • Fii cu capul în nori, la propriu, cum ar veni, adică să poți lucra cu și în Cloud;
  • Fii sau să devii specialist în securitate cibernetică (securitatea datelor);
  • Analizezi date;
  • Te pricepi la editare și producție video;
  • Să faci marketing digital.

Viitor frumos îți urăm, amice, construit pe un prezent cu jobs.diez în el.