A intrat în vigoare noul formular al declarației de avere și interese personale, în format electronic. Autoritatea Națională de Integritate anunță că atât formularul, cât și regulamentul de completare a acestuia au fost publicate în Monitorul Oficial.
Din acest moment, declarația de avere și interese personale va fi completată doar în format electronic, prin intermediul Sistemului Informațional Automatizat „e-Integritate”. Instituția a inițiat procesul de ajustare a documentului pentru compatibilizarea acestuia cu noile reguli de conținut și procedură și va organiza activități de instruire și informare pentru subiecții declarării. Totodată, la solicitarea autorităților, Autoritatea Națională de Integritate este disponibilă să desfășoare instruiri suplimentare.
„Prin introducerea unor clarificări conceptuale și ajustări procedurale, actul normativ are drept obiectiv eficientizarea, transparentizarea și asigurarea completării corecte a declarațiilor de către subiecții declarării, contribuind la reducerea erorilor și la uniformizarea practicii declarative”, precizează un comunicat de presă al instituției.
În anul 2024, au fost înregistrate 80.654 declarații noi, incluzând declarațiile anuale, cele depuse la angajare, validare, eliberare sau încetarea mandatului, precum și declarațiile rectificate. Comparativ cu anul 2023, numărul acestora a crescut cu 3.944 de declarații, ceea ce reprezintă o majorare de circa 5%, o evoluție determinată, în principal, de extinderea categoriilor de subiecți obligați să depună declarația de avere și interese personale, dar și creșterii gradului de conformitate cu cerințele legale.
Persoanele care sunt obligate să-și declare averea și interesele personale sunt specificate în Legea nr. 133/2016. Este vorba despre membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi ai Consiliului Superior al Procurorilor, persoanele care deţin funcţii de demnitate publică, conducătorii organizațiilor publice şi adjuncții acestora, persoanele cu funcții de conducere a subdiviziunilor din cadrul instituțiilor publice bugetare, cu excepția celor care conduc subdiviziuni ce desfășoară activități auxiliare, președinții și vicepreședinții partidelor politice, funcționarii publici, inclusiv cei cu statut special, etc.
Dacă vrei să fii mereu la curent cu noutăți despre piața muncii – abonează-te la canalul nostru de Telegram! Fii la curent cu tot ce contează pentru cariera ta!