Amdaris – între IT, provocări, succes, apusuri și grijă online și offline
21-04-2021 4625

Amdaris – între IT, provocări, succes, apusuri și grijă online și offline

Impusă de situație și conjunctură, compania IT „Amdaris” a început și ea să vorbească fluent covideza.

Despre cum o duce pe piață, despre cum are grijă de angajați, de spiritul și de tonusul lor profesional în perioada asta tulbure și despre cum, în principiu, ai toate motivele să vrei să ajungi la Amdaris, afli de la Daniela Storoja, specialist marketing, într-un interviu acordat pentru delucru.md.

1.Care este pulsul pieței IT în această perioadă și cum a influențat pandemia activitatea companiei Amdaris? Meetingurile pe Zoom au reușit să înlocuiască atmosfera pe care o aveți la birou? 

Nu cred că greșim când spunem că industria cel mai puțin afectată de pandemie a fost anume industria IT. La început a fost mai dificil, pentru că trebuia să ne adaptăm la noile reguli de joc, care presupuneau, în primul rând, lucrul de la distanță. Cât privește lucrul propriu-zis însă, nu s-a schimbat nimic, de vreme ce e oricum nevoie doar de un laptop/PC și acces la internet, iar majoritatea meeting-urilor oricum aveau loc online și înainte de pandemie, așa cum aproape întotdeauna fie aveam de a face cu o persoană din exterior (clientul), fie echipele erau mixte, cu angajați din diferite centre ale Amdarisului, de exemplu din Moldova și România.

Ne lipsește totuși interacțiunea face to face cu colegii – evenimentele, team building-urile și petrecerile offline.
Pandemia ne-a furat aceste mici plăceri.; la Amdaris întotdeauna am pus preț pe cultura corporativă și ne-am străduit să dăm cât mai multă viață și culoare companiei.
Am trecut toate activitățile pe online, dar nu se compară cu interacțiunea reală.

...

 

2. Cum ați manifestat grija față de candidați/angajați și care au fost, din punctul vostru de vedere, cele mai smart decizii luate în această perioadă?

Cele mai smart decizii au fost încurajarea muncii de la distanță, ca să ne protejăm angajații, precum și echiparea corespunzătoare a oficiului, ca să se poată lucra în siguranță în cazul imposibilității lucrului de acasă din diverse motive. Avem grijă să monitorizăm numărul angajaților care vin la birou, astfel încât acesta să nu depășească numărul de 10 persoane pe etaj, în mod normal fiind cam 40-50. Din fericire, faptul că avem 5 etaje ne permite să păstrăm o distanță chiar mai mare decât cea recomandată. Plimbarea de la un etaj la altul nu este permisă decât atunci când este necesară, cu purtarea măștii de protecție.

 

......

 

Am trecut toate activitățile/evenimentele – Tech & Wine, International Women Month (am dedicat nu doar o zi, ci o întreagă lună femeilor, lună în care acestea au fost implicate în diverse activități: workshop de floristică, conferințe și quest-uri tematice etc.), concursuri interne, cum ar fi photo contests etc. – în regim online sau combinat offline + online.

...

De asemenea, încercăm să combatem monotonia zilnică a lucrului de acasă prin diverse activități și evenimente online:

  • Ore de sport, ajutați de colegi care au activat ca antrenori personali în trecut;
  • Podcast-ul „Tell and Show”, care are loc în prima oră de lucru a zilei de vineri, în cadrul căruia orice Amdarian poate deveni speaker și discuta despre un subiect de interes din absolut orice domeniu, evenimentul putând fi unul care te ajută să înveți ceva nou sau unul care te face să râzi și să descoperi talente de-ale colegilor;
  • Seminarii cu specialiști de top, care ne învață cum să avem grijă de sănătate în această perioadă sau în cadrul cărora gătim împreună rețete sănătoase, transformându-le astfel în workshop-uri online;
  • Mini-concerte, câțiva Amdarieni distrându-ne cu piese la saxofon și chitară.

Mai organizăm ocazional și workshop-uri offline (atunci când nu avem stare de urgență) doar pentru un număr restrâns de persoane. Ultimul workshop, la care au participat 10 persoane, a fost pe Kubernetes.

...

Nu încetăm să căutăm noi modalități de a menține spiritul de echipă viu, zilnic îmbunătățim și adaptăm procesele interne, căutăm platforme interactive noi și creăm platforme noi astfel încât munca de la distanță să nu fie una anevoioasă și să nu-i facă pe angajații care lucrează la distanță să se simtă singuri.

3. Procesul de recrutare a avut de suferit?

Procesul de recrutare a devenit un pic mai complicat, așa cum interviurile se produc online, online fiind mai greu să „citești” persoana. E ușor să identifici nivelul de pregătire tehnică a candidatului, dar e mai greu să evaluezi soft skill-urile, care sunt foarte importante pentru un mediu în care munca în echipă este esențială. De asemenea, integrarea noului angajat și familiarizarea acestuia cu valorile și cultura companiei nu sunt atât de interactive ca odinioară, dar e o realitate pe care nu avem decât să o acceptăm și la care încercăm să ne adaptăm astfel încât Amdarienii să aibă cât mai puțin de suferit.

4. Cum vedeți reconversia? Credeți că persoanele cu alt background profesional decât cel IT, care trec niște cursuri de profil, au șanse să fie angajate în acest domeniu? Ați avut asemenea candidați? Dacă da, din ce industrii veneau?

Credem cu fermitate că un specialist se poate reprofila cu succes în absolut orice domeniu și la orice vârstă, totul depinzând de seriozitatea și perseverența acestuia.
Avem Amdarieni care s-au recalificat din domenii precum contabilitate, sociologie, mass-media, vânzări, sport (fitness trainers), educație, industria alimentară, industria frumuseții etc. și sunt programatori sau QA testers apreciați în cadrul companiei Amdaris. Toți au trecut prin filtrul internship-ului nostru, care de altfel e unul destul de solicitant și complex, care te pregătește pentru a face față provocărilor meseriei.

 ...

5. Care sunt cele mai vânate joburi de la Amdaris și cât de repede sunt obținute? Pe piața noastră avem suficienți specialiști?

Nu pot să zic că avem unele joburi mai vânate sau mai apreciate decât altele. Popularitatea job-urilor depinde de necesitatea companiei. Momentan, suntem în căutare de .NET Developer, Front End Developer, Java Developer, Delivery Lead, DevOps, Data Engineer, Golang Developer.

Fiecare job are particularitățile sale și uneori depinde și de noroc. Pe unele le oferim în câteva zile, pe altele în câteva săptămâni sau luni, iar uneori căutările pot ajunge și până la jumătate de an pentru o poziție mai specifică ce nu se bucură de popularitate în rândul specialiștilor din Moldova. Cu siguranță, talent pool-ul local e prea mic pentru cererea de pe piață. Tocmai de aceea mizăm pe recalificări sau pe specialiști și din afara Chișinăului.

...

6. Ce beneficii extrasalariale oferiți angajaților și care e cel mai convingător motiv ce-i determină să aleagă compania Amdaris?

Cel mai convingător motiv pentru a alege compania noastră este faptul că atenția managementului este concentrată în totalitate pe angajați. La Amdaris, angajații participă în procesele decizionale, părerea lor contează, iar eforturile le sunt observate și apreciate. Pe lângă asta, aveți mai jos o serie de beneficii extrasalariale de care se bucură Amdarienii:

...

1. Tichete de masă, în valoare de 50 de lei, pentru fiecare zi lucrătoare;
2. Medical allowance, în valoare de 4500 lei pe an, care se eliberează la prezentarea unor bonuri medicale (farmacii sau medici);
3. Concediu medical plătit (20 de zile lucrătoare);
4. Loyalty scheme (o zi de concediu în plus pentru fiecare an lucrat);
5. Gym compensation, în valoare de 500 de lei lunar, fără necesitatea de a prezenta vreun contract cu vreo sală de forță;
6. Cursuri de limba engleză, asigurate de prestatori de top, la toate nivelurile: de la începători până la avansați.
De obicei, avem 2-3 grupe de studenți Amdaris pentru nivelurile intermediate plus și upper intermediate. Nu am anulat cursurile pe perioada pandemiei, ele desfășurându-se acum online;
7. Certificări profesionale achitate de companie;
8. Program de mentorat intern;

...
9. Team building-uri pentru fiecare echipă în parte, la sărbătorirea unui succes al unui proiect sau în cazul nevoii de socializare și de petrecere a timpului în grup.
În trecut, ele se produceau offline, fiecare echipă alegându-și activitatea – karting, bowling, quest room, kayaking, cluburi de tir, restaurante/cafenele, degustări de vinuri.
Astăzi, totul se produce online, arătând cam așa: echipele își aleg restaurantul/cafeneaua de unde vor să li se facă livrarea la domiciliu și își dau întâlnire online.

...

...

10 Petreceri corporative de 2 ori pe an (de Revelion și la aniversarea companiei). Momentan nu se fac din motive evidente. Compensăm lipsa acestora cu evenimente/seminarii online, la care avem, în calitate de speakeri, angajați din cadrul companiei, dar și invitați externi.

11. Snack-uri în oficiu: marți – iaurt; miercuri - fructe; joi – biscuiți/înghețată (în funcție de sezon); vineri – shared breakfast cu plăcințele/clătite. De asemenea, nu ratăm nicio sărbătoare de genul: Programmers’ Day, 8 Martie; Halloween etc., când pregătim surprize pentru angajați.

12. Orar flexibil, angajații având posibilitatea de a-și alege ora la care vor să înceapă și să termine ziua de lucru: 9:00 – 18:00 sau 10:00 – 19:00. Desigur, orarul trebuie consimțit și de către clientul proiectului în lucru

13. Lucrul de acasă; aveam și în trecut această opțiune, însă doar în condiții speciale. Acum, pe perioada pandemiei, nu e doar o opțiune, ci și o recomandare.

14. Referral programme (program de recomandare a candidaților de către angajații Amdaris): angajații companiei recomandă o persoană potrivită pentru una dintre pozițiile vacante, iar atunci când aceasta trece cu succes de cele două etape ale interviului (interviul cu specialistul în recrutare și interviul tehnic), dar și de perioada de probă de 3 luni, angajatul care a făcut recomandarea este răsplătit în funcție de nivelul candidatului recomandat. Aceste recompense pot ajunge până la 1000 EUR.

15. Priveliștea de la fereastră. Cele mai tari apusuri le puteți vedea de la noi din oficiu. Când lucram din birou, în serile cu apusuri care-ți taie respirația toata lumea era cu telefoanele în mână, încercând să prindă cel mai bun cadru. 

...

7. Enumerați câte 3 abilități obligatorii pentru fiecare nivel de carieră, pe care trebuie să le aibă fiecare angajat Amdaris.

Dacă e să răspundem la această întrebare prin prisma noului framework de competențe SFIA (The global skills and competency framework for a digital world) care include experiența, abilitățile profesionale, soft skills, calificările și certificările angajatului, atunci putem împărți cele 7 nivele de responsabilitate ale framework-ului în felul următor:

 Entry level:

  • Follow (urmează)
  • Assist (participă)
  • Apply (aplică)

Middle level:

Aptitudinile de la Entry level +

  • Enable (validează)
  • Ensure/Adivse (asigură/recomandă)
  • Initiate/Influence (inițiază/ghidează)

Senior level:

Aptitudinile de la Entry și Middle level +

  • Set strategy, inspire, mobilise (dezvoltă strategii, inspiră, mobilizează)

 

 

Caută un loc de muncă după:
Cristina Capațîna
Publicat de către
Cristina Capațîna
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?