TOP beneficii pe care angajații și le doresc cel mai mult
05-03-2020 5376
Timp de citire: 3 min.

TOP beneficii pe care angajații și le doresc cel mai mult

Pachetele de beneficii pentru angajați s-au diversificat masiv în ultimii ani, marcând deschiderea și schimbările de mindset din companii, dar și nevoile angajaților. Piața evoluează, tehologia schimbă lumea, nevoile de azi nu mai sunt cele de ieri și beneficiile pe care le oferi angajaților trebuie să se adapteze. 

Construirea unui pachet atractiv de beneficii trebuie să reprezinte o prioritate pentru orice companie care dorește să își motiveze angajații existenți și să fie competitivă.

Iată care sunt, „de cealaltă parte a baricadei”, cele mai dorite beneficii de către angajați:

Cele de bază și cele mai răspândite: tichete de masă, abonamentul de servicii medicale, programe de training și acoperire costuri certificări profesionale, program de lucru flexibil sau lucru de acasă, acces săli de sport, bonusuri și prime în funcție de performanță, mașină de serviciu, decontare transport sau asigurare transport pentru angajații care fac naveta sau sunt în tura de noapte, prime de vacanță, telefoane mobile și abonamente preferențiale, laptop-uri performante, masă caldă asigurată și healthy bar (fructe proaspete, etc).

Alte beneficii întâlnite de la caz la caz: asigurare de viață și pensii private, mai multe zile de concediu pe an, cazare pentru cei care sunt transferați, programe de dezvoltare personală cu coach specializați, abonamente la reviste de specialite, acoperire costuri participare conferințe/seminarii profesionale la alegere, în limita unui buget anual, abonamente bibliotecă online sau cărți la birou. 

Acolo unde este posibil, foarte apreciate sunt și beneficiile specifice ce țin de activitatea proprie a companiei (cota în produse). De exemplu, angajații pot primi gratuit sau la preț de discount lapte, unt de la o firmă de lactate, jocuri - de la o firmă care produce jucării, cosmetice de la o firmă de cosmetice, etc. Foarte apreciate sunt și reducerile oferite cu diverși parteneri agreați.

Alte beneficii interesante mai sunt: breakfast or lunch cu managementul companiei, cadouri corporate cu ocazia zilei de naștere, ajutor căsătorie, naștere copil, diverse recompense la împlinirea fiecărui an de vechime în companie, pachete de wellbeing (SPA, masaj, inclusiv masaj de relaxare la birou), finanțare programe de parenting sau aducerea unor experți în companie care susțin gratuit diverse seminarii.

Un pachet bun de beneficii se construiește, plecând de la trei mari considerente:

Capacitățile (financiare) ale companiei: Resursele financiare ale companiei reprezintă un aspect peste care nu se poate trece, chiar dacă există deschidere și bunăvoință. Aflate în diverse stadii de dezvoltare, nu toate companiile își permit să ofere (tot) ce și-ar dori. Sigur, vorbim aici în principal de beneficii cu componentă financiară directă, precum tichete de masă sau abonamente la servicii medicale și pentru care companiile trebuie să aloce bugete clare și să ia în considerare inclusiv implicațiile fiscale ale acordării acestora.

Nevoile angajaților și natura muncii prestate: Foarte multe companii fac greșeala de a oferi beneficii pe care angajații lor de fapt nu le folosesc. Sigur că este „la modă” să oferi pachete la sala de sport, dar ce folos dacă 90% dintre angajați nu au nici cea mai mică intenție de a trece pe la o sală de sport?

Nu trebuie oferite beneficii de dragul de a oferi beneficii, dacă nu crează engagement. Cu cât beneficiile oferite sunt mai aproape de necesitățile angajaților și de natura muncii prestate, cu atât aceștia vor fi mai fericiți că le primesc. Din acest punct de vedere, același beneficiu are o valoare percepută diferit de la angajat la angajat, în funcție de nevoile acestora, chiar dacă angajații îndeplinesc aceleași sarcini.

Oferta existența în piață și competiția: Să nu uităm că, dincolo de rolul lor de a face parte dintr-o relație contractuală între părți, pachetul de beneficii oferit are și rolul de a diferenția o companie față de competiție, constituind unul dintre cele mai puternice și convingătoare mecanisme de atragere și loializare a angajaților. Dacă oferta este „standard”, din perspectiva candidatului, este ca și cum ne-am afla într-un magazin, uitându-ne la un raft cu produse provenind de la branduri diferite dar care nu se disting prin nimic. Fiecare companie trebuie să se străduie să aducă 1-2 beneficii unice, specifice care să îi permită să se poziționeze distinct față de competiție.

Pe o piață tot mai agresivă în lupta pentru talente, este necesar ca pachetul de beneficii oferit să fie în primul rând competitiv, să se ridice la nivelul concurenței și de ce nu, să fie creativ. Timpul, munca și efortul investite în proiectarea pachetului de beneficii se reflectă, însă, din plin în calitatea candidaților atrași și în nivelul de retenție și loialitate al angajaților existenți.

Sursa: Academia HR.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonează-te la rețelele noastre digitale. Află primul despre cele mai noi informații din piața muncii destinate angajatorilor.
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?