Design curricular

Proces de planificare și structurare a conținutului educațional și a experiențelor de învățare într-un program de studii sau într-un curs specific. Scopul designului curricular este de a asigura că educația oferită este relevantă, coerentă și eficientă în atingerea obiectivelor de învățare ale elevilor sau studenților.

Elemente ale designului curricular:

  1. Stabilirea clară a ceea ce ar trebui să cunoască sau să fie capabili să facă elevii la sfârșitul unui curs sau program. Aceste obiective trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp.
  2. Alegerea materialelor de studiu care sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de învățare. Conținutul poate include cunoștințe teoretice, competențe practice, atitudini și valori.
  3. Structurarea și segmentarea conținutului într-un mod care facilitează învățarea. Aceasta poate include organizarea pe module, capitole sau unități care construiesc progresiv competențele elevilor.
  4. Alegerea metodelor și tehnicilor didactice care sunt cele mai potrivite pentru tipurile de conținut și pentru stilurile de învățare ale elevilor. Acestea pot varia de la predare frontală la învățare bazată pe proiecte sau pe probleme.
  5. Proiectarea evaluărilor pentru a măsura eficient cât de bine elevii au atins obiectivele de învățare. Evaluările pot fi formative sau sumative.
  6. Analiza periodică a eficacității programului de studii și ajustarea acestuia pe baza feedback-ului de la elevi, profesori și alte părți interesate.