Desigur, există și altele (ex: mai mult concediu medical decât de obicei), dar aceste 13 comportamente s-au dovedit consistente într-o gamă largă de locuri de muncă, industrii și regiuni geografice din SUA. Este foarte important de menționat că prezența acestor comportamente (sau a câtorva dintre ele) nu înseamnă neapărat demisia unui angajat, dar crește semnificativ șansele unei demisii în următoarele 12 luni.
Ce ar trebui să facem în cazul în care un angajat manifestă aceste comportamente?
Pentru început, recomandarea noastră pentru manageri este să se concentreze pe retenția angajaților performanți și importanți pe termen scurt. Dacă există riscul plecării unor angajați foarte performanți sau esențiali pentru echipă, îți recomandăm să investești timp și resurse în păstrarea lor pe termen scurt.
Există numeroase modalități de a investi în angajații care par a fi în căutarea unui nou loc de muncă:
O tehnică utilă poate fi organizarea unor Stay Interviews. În loc să faci doar Exit Interviews pentru a afla de ce pleacă angajatul, îți recomandăm să ții interviuri regulate one to one cu angajații cheie din organizație pentru a afla ce-i face să rămână în organizație și ce ar putea fi schimbat pentru a-i păstra în continuare.
O altă tehnică de impact poate fi organizarea unui workshop de Job Crafting. Acest workshop aduce în centrul atenției sarcinile care alcătuiesc jobul fiecărui angajat și oferă metode prin care acestea pot fi rearanjate sau modificate pentru a le alinia cu valorile, competențele și interesele fiecăruia. Realizarea acestei conexiuni crește implicarea și entuziasmul angajațiilor pentru munca lor zilnică. Desigur, este nevoie de flexibilitate din partea managementului pentru a permite diferite schimbări dorite din partea angajaților: schimbarea fișei de post, ale responsabilităților sau proceselor, sau chiar mutări laterale în cadrul organizației ale unor angajați.
Principiul de bază al gestionării retenției este că toți vor pleca cândva. Însă acel „cândva” pare ceva foarte îndepărtat și este, de obicei, un mister. Deși observarea acestor 13 comportamente nu este singura modalitate de a identifica angajații care sunt pe punctul de a demisiona, ei pot oferi un indiciu real în acest sens. Data viitoare când vei avea o îndoială în legătură cu intențiile unui angajat sau coleg, vei ști la ce indicatori să fii atent.
Sursa: wearehr