5 motive pentru care merită să te angajezi la EBS (feedback edition)
02-06-2021 1744

5 motive pentru care merită să te angajezi la EBS (feedback edition)

Prolog (*nu. Nu-i despre limbajul de programare)

Bună. Sunt Viorica și sunt dependentă de HR, oameni și idei. De când am luat sacul HR-ului în spate (cam trei ani în urmă), mă întreb ce oameni recrutez și de ce. Cum îi atrag? Ce a click-uit la interviu? Ce îi face să rămână? Sunt conștientă că pe lângă factorii principali de atracție (remunerare, avansare profesională și/sau recalificare), există elemente mai puțin tangibile ce contribuie la  creșterea gravitației unui angajator.

Ba chiar, am învățat cum să le determin. Și nu-i musai să-l înviem pe Newton pentru a le afla (nici o relație cu sărbătorile recente). În pofida ”procedurii standard de evaluare a prospecților” – am hotărât să nu o fac pe Einstein-ul HR și nici pe sfânta Vanga sau magnificul Kashpirovsky. De data asta, am aplicat abordarea:

”Oricine cere - capătă; cine caută - găsește; și celui ce bate, i se deschide.”

Respectiv, întrebaseși veteranii, candidați care ne-au ales recent, și o duzină de foști colegi: care au fost factorii lor decisivi de aderare la partidul ”Next Level” sau EBS Integrator; (Sănătate Domului Chicu).

Răspunsurile au fost variate, însă aparent, cinci dintre cele mai comune au format un top. 

Anume despre acestea voi scrie azi. Unele ar putea fi mai evidente, altele mai puțin, dar așa cum la noi guvernarea internă e oarecum o democrație constituțională, vă voi relata, ce mi-au spus colegii, cât se poate de transparent.

  1. Oamenii (Partea 1)

„Cine se aseamănă – se adună” –  asta e și despre EBS Integrator. Peste 85 din cei 100 de actuali, foști și viitori colegi, au spus că anume echipa a fost criteriul de bază ce le-a influențat decizia de ”aderare la partid”.

...

De la primul interviu, către inducție, mentoring și coaching, fiecare din respondenți menționau 3 sau 4 oameni care i-au ajutat să crească, să exceleze și să se integreze. Pentru mine, această tendință a fost interesantă chiar, așa cum am formalizat aceste procese relativ recent.

...

Trebuie să recunosc totuși că efortul de formalizare a acestor mecanisme a fost relativ ușor. Aparent, mentoring-ul și coaching-ul avea loc natural. Tot ce am avut de făcut, a fost să le dau niște nume mai ”fancy”, mai engleze, mai HR; și să creez câteva margini de măsurare. Toate astea, pentru a mă asigura că avem suficienți agenți ai schimbării ce ar condiționa propulsarea experienței către ”următorul nivel”, pentru fiecare membru nou al echipei EBS Integrator.  

  1. Oamenii (partea 2) Sau cum fac și de ce O fac

Pe lângă suportul formal sau informal livrat, 75 din cei 100 trași de limbă, au mărturisit că mai mult decât pur și simplu personalitatea oamenilor, i-a motivat vectorul echipei.

Au apreciat cum oamenii își fac treaba, faptul că aceștia știu ce au de făcut și cel mai important: știu de ce o fac.

Răspunsurile variau ca formă, dar pur semantic, erau echivalente. O să-mi asum etichetarea celor scrise anterior, drept valori, viziune și misiune. Na, interpretez și eu cele spuse de ei, în termeni mai HR-iști. În mare parte, ce am auzit de la acești colegi, coincide cu descrierea oficială a elementelor cu pricina, fapt despre care am scris mai pe îndelete săptămâna trecută. 

...

M-am bucurat totuși faptul că respondenții mei, au fost motivați mai mult de ”crearea experiențelor digitale inedite; în tempo accelerat”, decât de MAC-urile pe M1, sau alte gratuități pe care le oferim.

Oamenii ”next-level” de la EBS Integrator, vor într-adevăr, să propulseze IT-ul către următorul nivel – și asta nu mă bucură doar pe mine. Când or să audă ăștia din Marketing despre ce am aflat eu... Garantez! Or să sară în sus, mai ceva decât la concertele în aer liber, cu muzică live, pe care le organizăm în fiecare vară. No bine, vara trecută o fost online, dar revenim noi la zbânț, imediat cum se înseninează pandemia.

  1. Creșterea și dezvoltarea (atăt cea formală, cât și cea NEformală)

După cum spuneau bătrânii noștri, mai puțin gramatical poate, dar mai plăcut urechii: ” Câte bordeie, atâtea obiceie*”. Le avem și noi pe ale noaste.

Unul din ele: să nu spunem niciodată ”Caută pe Google” – nu are rost, pentru că oamenii noștri, oricum caută înainte de a întreba. Iar când întreabă, li se răspunde eficient, de atâtea ori de câte este nevoie, în baza unor exemple pe înțelesul tuturor – sau cum spun unii ”exemple omenești”.

Un alt obicei pe care-l avem, e să spunem colegilor noștri câte ceva despre ce știm noi mai bine. O facem o dată în lună. Noi, cei din HR, i-am spus ”Antrenamentul lunii” pentru că cei de la Marketing erau nițel ocupați cu chestii mai comerciale.

...

În pofida promovării sărăcuțe (dar drăguțe), aceste două obiceiuri de formare continuă, au ”prins la public”. Spre marea mea bucurie, 90 din cei 100 de respondenți, au spus că aceste obiceiuri, împreună cu accesul gratuit la peste 600 de cursuri online pe arii variate și o Bibliotecă cât oficiul, i-au făcut să rămână sau să adere la partid.

Unii au spus că până și pauzele de cafea devin conversații sau pur și simplu schimb de idei pe subiecte mult mai  interesante decât genericul ”Bună. Ce faci?”.

60 din cei 100 au apreciat faptul că spunem ce facem și facem ce spunem, iar când ceva nu merge, discutăm despre asta.

Apreciază că nu dăm vina unul pe altul, ci mai degrabă, încercăm să vedem ce am putea face (individual sau împreună), pentru a nu mai călca pe greble. Eu asta cataloghez ca feedback și mentoring, însă de data asta am să mă abțin de la etichetare. Interpretați-o voi cum vreți.

  1. Stiva tehnologică și cultura

Dacă primele 3 motive sunt legate de oameni, al patrulea e aparent mai tehnic. 60 din cei 100 de respondenți, au specificat că limbajele pe care le utilizăm, infrastructura oferită de EBS și felul în care ne proiectăm soluțiile tehnice, au tras bine la cântar. Pur statistic, cuvintele cheie: Python, Java, PHP, Node.js, React.js, Kafka, Kubernetes, RabbitMQ, Redis, Swift, Java, Android și micro-servicii, au fost prezente în 70% din conversațiile pe care le-am avut.

...

Pentru mulți: faptul că avem propriul Data Centru, propulsat de conexiuni redundante la internet, cu servere și soft care lucrează mai ceva decât AWS-ul;  faptul că avem obiceiul tehnic de Integrare și Dezvoltare Continuă (CI/CD) pus la punct; și nu în ultimul rând, faptul că suntem una din puținele companii care dețin propria rețea (botezată DevOps-icește ASN: AS206678) – au fost pur și simplu elemente decisive de tip ”wow”.

Nu mai vorbesc de inițiativele tehnice hobbyiste ca crypto-trading, IoT și robotică... Chiar deunăzi, m-am împiedicat de o cutie plină de Raspberry pi-uri și componente 3D-printate. Nu doar m-am împiedicat – Nicu mai nu m-a convins să-mi scriu primele instrucțiuni pentru roboței.

Nu este de mirare că suntem gata să ne luăm, chiar și de cele mai non-conformiste proiecte.

Apropo de proiecte!

  1. Inițiativele VARIATE de transformare digitală

Aici, cam 90 din cei 100 de respondenți au spus că anume varietatea proiectelor a fost factorul decisiv pentru care au ales să fie parte din EBS. Așa cum suntem o companie care propulsează IT-ul către următorul nivel, pentru fiecare client; nu ai cum să te plictisești ca Developer.

Fiecare proiect are un caracter variat de transformare digitală, orientat pe procese. Asta, conform propriilor opinii, îi ajută să își extindă perspectiva de rezolvare a problemelor (cum spun ei ”omenești”) prin cod.

...

Veți fi surprinși: dar până și colegii care nu au treabă cu scrisul de cod au răspuns la fel. În mare parte, pentru că nu scriem pur și simplu cod.

Avem colegi care sunt orientați pe analiză business, optimizare procese operaționale precum și prototipizare. Activând pe domenii variate, ei își extind orizontul profesional la 365 de grade, în fiecare din cele 365 de zile ale anului. (#SorryNotSorryMicrosoft) 

Epilog

Cam astea sunt cele 5 motive de top ale foștilor, viitorilor și actualilor angajați ai EBS Integrator. Dacă e să fiu sinceră, acest experiment de ”luare a temperaturii” (vorbesc ipotetic, deși, o măsurăm și celor care intră în oficiu) a fost unul dintre cele mai plăcute din ultima vreme. Nu zic, unele au fost rezultare predictibile al unui efort comun, dar altele, pur și simplu mi-au dat mai multă căldurică la suflet.

Dacă nu mă credeți, întrebați pe oricare din colegii mei (verificați-mă). Sunt 90% sigură că răspunsurile vor coincide (asta o știu).

 Aș mai vrea totuși să aflu, care ar fi motivele voastre de ”aderare la un partid muncitoresc” în IT? Care sunt ”wow” factorii voștri în raport cu un potențial angajator? Ce vă aduce căldurică la suflet? Aștept cu nerăbdare interacțiunile voastre în comentarii. Atât am avut de scris. Până data viitoare, să-mi fiți negativi la testele pandemice, bine-dispuși per general și rumeni în obraji.

Caută un loc de muncă după:
Redacția  delucru.md
Publicat de către
Redacția delucru.md
heart
Abonați-vă la rețelele noastre sociale, unde publicăm conținut util și interesant
Încă ești în căutarea unui loc de muncă sau poate cauți angajați pentru firma ta?